Knasig början på veckan...

I måndags lämnade jag bilen hos Nicklas på morgonen. Jag skulle få mina dubbdäck utbytta mot sommardäcken.
Det passade perfekt eftersom jag skulle till frissan klockan sex skulle jag hinna hämta bilen i lugn och ro innan dess.
Under dagen skulle jag få fönsterna hemma putsade.
Jag hämtade bilen och konstaterade att jag skulle hinna hem en vända innan jag åkte till frissan.
När jag kommer hem får jag veta att ingen fönsterputsning skett då han som skulle göra det blivit sjuk. Jag började plocka tillbaka alla blommor igen. Då ringde telefonen. Det var min frisör som undrade vart jag var. Hon hade antecknat att jag skulle vara där 17.00 medan jag knappat in 18,00 i moin telefon. Vem som gjort fel vet jag inte.
Hon skulle ha en annan kund kl. 18 så då kunde jag inte komma. Senare ville jag inte komma. Vi bestämde då att jag skulle komma på tisdagen kl. 20 istället.
På tisdagen åkte jag till frissan som bestämt. När jag kom hem skulle jag ordna lite matlåda och behövde koka potatis. Jag satte på potatisen och skulle gå och stänga av TV:n men fastnade i ett program. Plötsligt tyckte jag att det började lukta mat! Min potatis. Jag hade helt glömt den och det hade kokat torrt. Jäklar vad det luktade i hela huset.
Jag smällde upp balkongdörr och fönster överallt. Jag fick skura spisfläkt och allt runt spisen. Men det luktade rätt mycket ändå. Till slut placerade jag ut skålar med ättika i alla rummen innan jag gick och lade mig. Det hjälpte för på morgonen var det ok igen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tokigt tokigt.. tur att allt slutade bra i alla fall :)



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback