Helgen som gått...

....blev väl inte riktigt som jag tänkt mig.
Lördagen gick åt till att återhämta mig efter fredagens händelser.
Inte var det roligt att vakna upp till ett rejält snöväder.
Hela trädgården var täckt av någon dm ny blöt snö!
Så här såg det ut i torsdags
Så här såg det ut i går.
Vi tog det mest lugnt på förmiddagen. Efter lunch städade vi av lite lätt med den nya damm/sop/skurmaskinen. Det är otroligt vad effektiv den är. Enda nackdelen är väl att den inte kommer åt under lite lägre möbler.
Stefan åkte och handlade medan jag sydde gardiner till mammas kök.
Vi gjorde pizza till middag och tittade sedan på TV resten av kvällen.
När vi lagt oss och släckt ljuset fick jag höra konstiga knackningar utifrån. Jag smög fram till fönstret och kikade ut bakom rullgardinen. Där precis under vårt sovrumsfönster står ett rådjur oh mumsar i rabatten. Det som knackade var hornen som slog i teglet. Jag knackade till på fönstret. Då sprang den några steg och ställde sig vid dammen och blängde på mig. Inte förrän jag slängde igen ventilen med en smäll, då sprang den ner i skogen.
I morse kändes det lite bättre att titta ut när man vaknade. Snön låg visserligen kvar men himlen var klarblå och solen strålade. Synd bara att jag inte varit riktigt så pigg att det kunde bli en promenad.
Snön har med ett mullrande rasat från taket.
Utanför köksfönstret i morse.
I dag har vi varit och hälsat på mamma på sjukhuset. Lämnat lite utekläder tills hon skickas vidare (förhoppningsvis) till rehab.
Efter det åkte vi och lämnade tidning och några andra prylar till pappa på Ärlinghem.
Nu har vi ätit middag och ska titta på Mästarnas Mästare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback