Rhodos dag 2 -4

Vi sov otroligt bra på nätterna. Somnade tidigt och vaknade ganska sent. De första tre dagarna gick vi ut och gick direkt på morgonen. Vi hittade inga bra promenadvägar här. På Cypern har vi "vår" väg som vi alltid går. Promenaden avslutas där med att vi köper bröd till frukosten och sedan simmar några längder i poolen. Här öppnades inte poolerna förrän 9 så det blev bara ett dopp i havet. Skönt det med men det blir inte samma simträning.
Sen blev det frukost på balkongen. Gröt, ägg, frukt, te och macka. Lång frukost med bokläsning. Härligt. Tisdagen fortsatte med bad omväxlande i pool och havet.
Lunch åts på La Tasca. På kvällen blev det den obligatoriska carbonaran hos Åströms.
Senare på kvällen spelade vi lite kort hos Åströms.
Onsdagen gick på samma sätt fram till sen eftermiddag då vi tog bussen in till Rhodos.
Vi strosade runt innanför den 1,5 mil långa stadsmuren. Tittade i affärer och vandrade upp i ett högt klocktorn för att titta på utsikten.
Vi åt middag på Restaurang Rustico. Jag åt Moussaka. Gott.
På väg mot bussen hem irrade vi runt en stund i de trånga gränderna där grekerna bodde. Många satt utanför med öppna dörrar och vi kunde kika in i de trånga lägenheterna. Melker blev rädd och trodde inte att vi skulle hitta ut. Men det gjorde vi förståss. Vi valde Taxi hem.
Torsdag eftermiddag gick Sandra, Stefan och jag iväg till en större Carrefourebutik och handlade mat för ett par dagar. Vi köpte riktigt goda fläskkotletter. Möra och jättefina som jag tillagade med gräddsky och bröd.
Efter middagen spelade vi Alfapet med Åströms innan vi gick för att se showen som inte var vidare bra.
På fredagen åt Stefan och jag lunch på en restaurang på andra sidan badviken. Det var ett fint hotell som såg rätt öde ut. Inte många badande i poolen. Det var bara vi och ett ryskt par på restaurangen. Det blev naturell omelett för mig och ost och skinkomelett för Stefan.
Lördagen ägnades även den åt bad och solande. Omväxlande i pool eller hav.
Enligt "traditionen" ska sista middagen ätas på Fino. Det blev en besvikelse. Dels blev Melker dålig och Sandra och Micke kunde inte sitta och njuta av maten på samma sätt. Personalen var stressad och snurrig. Maten var inte alls i klass med Fino på Cypern.
Efter middagen gick vi tillbaka till rummen och packade.
Månsken över badviken.
Frukost på balkongen
Den härliga badstarnden.
Vattnet är kristallklart. När vi införskaffat badskor gick det lättare att gå ut i vattnet
Middag på La Tasca
Utsikt från vår balokong
Den obligatoriska Carbonaran
Det första och enda drinkarna vi drack på Lime bar