Sommarväder i oktober

Vilken otroligt härlig helg det blev vädermässigt.
I fredags och lördags var det drygt 20+ och strålande sol. Vi kunde sitta ute och fika och äta lunch.
Så här varmt vet jag inte att jag varit med om att det varit i månadsskiftet september/oktober.
Soligt kan det ju vara men den brukar inte värma så som den gjort i helgen.
I dag blev det mer höstlikt och nu i kväll regnar det hos oss med det är fortfarande 14+ ute. Otroligt. Det är ju i alla fall den 2 oktober.
Nästa helg ska Stefan och jag gå på Spökvandring med middag i Gamla stan. Jag fick det i julklapp men inte förrän nu kan vi utnyttja den. Vi ska även fira lilla mamma som den 10 fyller hela 82 år.
Nu är hon den som blivit äldst i sin familj. Hoppas att hon får några fina år till.
Det känns som om det är fullt upp varenda helg framöver nu. Trevligt.
Jag har tagit in min bougaville och olivträdet som stått ute hela sommaren.
Otroligt som den blommar fortfarande. När jag precis köpt den på försommaren tappade den alla blommor och såg riktigt trist ut. Jag lät den stå i ett skyddat, soligt hörn och plötsligt kom det nya blommor och sedan har den blommat ordentligt hela sommaren och hösten. Nu börjar blommorna falla av igen. Det ska bli kul att se om jag kan klara den över vintern också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback