Fredag - söndag

I fredags jobbade jag till 13,15. Därefter skulle jag eventuellt gå till Veronica och få en ansiktsbehandling igen. Det var inte helt bokat. Nu var hennes dotter sjuk och vi siktar in oss på tisdag kväll i stället.
Jag åkte hem, åt en lätt lunch innan Stefan och jag åkte till Stinsen för att inhandla present till Max.
Vi köpte en overall på Polaren o Pyret och en Cars Mack-trailer från oss. En Barbapapabok och ritblock från Farmormor och farmorfar. Jag tittade också på ett par stövletter som jag var lite sugen på.
Men som vanligt blir jag så tveksam när jag ska ta beslut så det blev inget köp denna gång.
Vi handlade lite till middagen och några småprylar på Clas Olson också innan vi lämnade Stinsens köpcentrum. Därefter åkte vi tlll Rotebro och det gamla OBS-varuhuset. Där gick vi in på Systemet och köpte lite vin.
Det var sjukt mycket bilar överallt och återigen funderar jag över hur folk orkar sitta i dessa köer varje dag.
Till middag blev det Fläskfile, rödvinssås, klyftpotatis och sallad. Så gott!
Resten av kvällen blev det tv-tittande. Dobidoo, Halva Skavlan och Hellenius Hörna.
Lördag morgon skulle jag baka tårta till Max kalas för släkten. Han hade först kalas för sina kompisar.
Det gick inget bra. Marängen blev inte som jag ville. Efter tre försök hade jag två bottnar som var ok. Men inte så bra som jag ville.
Vi åkte till Maxi och handlade mat till kommande vecka innan det var dags att färdigställa tårtan och åka ut till Max.
Vi var nästan först. Sedan droppade det in fler och fler och många paket blev det.
Tårtan blev uppskattad som tur var. Själv åt jag ingen tårta alls.
Max blåser ut ljusen.
Mathilda var det enda barnet förutom Max. Här spexar hon för oss.
Max mästerfotograf, med min kamera.
Efter fikat lekte jag med Max och Mathilda en stund innan det var dags att åka hem igen.
Till middag åt vi Ugnsstekt Lax med purjolök och dillsmör, potatis och romsås. Smarrigt.
Sen såg vi äntligen Mia Skäringer och, Dyngkåt och hur helig som helst, som vi spelade in kvällen innan Rhodosresan.
Därefter såg vi Robin.
I dag har vi varit hos mamma och pappa och fikat. Jag hjälpte mamma med att betala räkningar.
Stefan har varit hos Åströms och justerat en låda i deras kök. Jag har strukit skjortor och blusar.
Till middag blev det rester av fredagsmiddagen.
Nu blir det Moreus. Och i morgon är det arbetsdag igen. Längtar jag? Nä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback