Firande av mamma

dag har vi firat mamma som fyller 82 år i morgon. Mamma är den i sin familj som levt längst, 1½ år längre än sin syster. Jag hoppas att hon får många år till.
Stefan och jag åkte över till henne vid tolv, på ditvägen hämtade vi upp smörgåstårtan hon beställt. Vi hjälpte henne att ställa iordning bord och stolar och dukade fram tallrikar och glas.
Efter det åkte vi hem, åt lite lunch och klädde om innan vi tog en promenad tillbaka igen.
Efter en stund började övriga gäster droppa in. Mammas väninna Emmy, Eva, Thord, Christian, (Hanna kunde inte vara med) Pontus, Elvira, Sandra Å, Mathilda, Melker, (Micke kunde inte vara med), Nicklas, Sandra Ö och Max.
Vi åt smörgåstårtan och efter det blev det kaffe med god äppelkaka.
Barnen lekte bra tillsammans medan vi fikade.
Efter någon timma var det dags att bryta upp. Vi hjälptes åt att ställa tillbaka bord och stolar. Emmy stannade kvar och hjälpte mamma med disken.
Nicklas, Sandra Ö, Max, Stefan och jag följde med hem till Sandra och Micke. Killarna jobbade lite på köksrenoveringen. Sandrorna åkte iväg till Maxi och handlade medan jag höll ett öga på Max som trampade runt på Traktorn ute på gatan.
I morgon är det arbetsdag igen. Kort vecka för mig. Skönt.
Lilla mamma med presentsnöre i håret.
Smörgåstårtan med ett rejält lass räkor.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mums... det var en smarrig tårta!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback