Drejning och karaoke

I går var Sandra och jag på äventyr med Kjell Eriksson igen. Han börjar närma sig slutet med sitt projekt att träffa alla sina 5000 vänner på facebook. Därför bjöd han in till olika aktiviteter under söndagen.
Drakflygning, korvgrillning, skrattyoga, drejning och karaoke bl.a.
Sandra och jag valde att delta i drejning och karaoke.
sandra hämtade upp mig vid 15-tiden. 16 skulle vi vara på Kocksgatan på söder.
Vi hamnade lite galet men Sandra trodde att vi var ganska nära Medborgarplatsen så vi parkerade och började gå.
Jag är ju totalt utan lokalsinne (nästan i alla fall) så jag hade ingen aning. Vi började gå och gå och gå. Sandra med Iphonens GPS att navigera efter. Det gick sådär. När vi till slut var framme var vi 20 min försenade. Som tur var hade dom inte hunnit börja dreja ännu så vi fick vara med. Anna på Drejstudion visade oss hur vi skulle göra. Det såg så himla lätt ut för henne. Hon hanterade leran hur enkelt som helst och fomade den som hon ville.
Det var INTE lätt när man sedan själv skulle försöka.
Efter många försök och mycket skratt lyckades jag få till en liten skål i alla fall. Den ska torkas, brännas och glaseras innan jag får hämta hem den.
Sandra in action
Och jag.
Och här drejar Kjell
Efter drejningen hade vi ca 1 timma på oss att ta oss till Restaurang Sakura på Luntmakargatan.
Nu gällde det bara att hitta bilen först. Vi gick och gick och gick. Fram och tillbaka och hit och dit och till slut hittade vi den.
Sen var det bara att ta oss till Luntmakargatan och hitta en parkeringsplats i närheten. Vi blev 10 min sena men det var ingen fara.
När vi väl kom dit undrade vi vad vi givit oss in på. Skulle vi verkligen våga sjunga. När dom övriga sjungit varsin gång tyckte vi att vi inte hade något att förlora.... dom sjöng inte speciellt bra. Några rent bedrövligt faktiskt.
Vi valde en låt som vi sjunger i kören: You really got me.
Det gick riktigt bra. Jag tror att det lät bra även om jag missade några ord här och där. Inte lätt med en kamera ända uppe i ansiktet.
Nu var vi taggade och ville sjunga mer men tyvärr hann vi inte med det.
Jättekul var det i alla fall. Det måste vi göra fler gånger.
Vid 22-tiden sa vi tack och adjö och åkte hem efter en rolig upplevelse.
Vi som var på Sakura med Kjell.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken dag vi hade!



Han är härlig Kjell.

Tänk om man vore lika galen som han är! Underbart...



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback