Söndagen bara försvann...

Vi vaknade tidigt i morse. Redan klockan 7 var jag pigg.
Efter frukosten fixade Stefan lite ute innan vi lastade bilen med skräp som skulle till miljöstationen.
Han lyckades också reta upp en geting så att den stack honom på halsen.
När vi varit och slängt allt på tippen åkte vi till  Steninge slott för att köpa lite plantor till jobbet och några klematis till oss själva.
Jag hittade inte det jag ville ha till jobbet, men två klematis till oss.
Vi åkte vidare till Plantaget. Där träffade vi Sandra, Nicklas och Max. Dom hade hanslat och höll på att lasta bilen. När jag klev ur vår bil och Max fick se mig blev han alldeles galen och skulle ur bilen. Jag fick ta ut honom och då lade han sin kind mot min och jag blv alldeles lycklig inombords.
Det blev ett kort möte då dom skulle hem och vi skulle handla.
Jag hittade några plantor som kan passa i urnorna på jobbet.
Efter det åkte vi till mamma och pappa och fikade med dom. Det är lite småjobbigt när pappa är hemma. Det går ju inte att föra ett samtal med honom och det blir lätt att vi pratar förbi honom och det känns inget kul.
Efter det besöket åkte vi vidare och handlade mat till kvällens familjemiddag.
Sandra och Nicklas håller på med Detox och ska inte äta grillat eller stekt. Sandra Å ville ha grillad fläskfilé (som alltid).
Jag hittade ett recept på kyckling i foliepaket som skulle passa till Sandra och Nicklas.  Det var bara kycklingfilé som jag kryddade med örtsalt och lade på ett ark folie. Sedan lade jag på skivade färska champinjoner, tomat i klyftor. skivad lök och färsk timjan. Ringlade över lite olivolja och vek ihop paketet. In i ugnen 25 min i 225 grader, det var lite för kort tid så jag ställde dom på grillen en stund.
Det blev jättegott!.
Mathilda och Melker kom först. Melker cyklade omkull utanför oss och Stefan fick hämta honom. Han grät lite men det gick över snabbt. Han hade skrapat knät litegrann men inget blodvite uppstod. Så fort han kom in ville han hjälpa mig med maten så han fick röra ihop och smaka av tzatzikin. När han var nöjd sa han att det var lika gott som pappas avokado! (?)
Vi serverade:
Grillad fläskfilé
Kycklingfilé i paket
Tzatziki
Ris
Potatisklyftor
Sallad
Bröd.
Till det bara vanligt vattenledningsvatten eftersom Sandrorna skulle träna och Sandra och Nicklas detoxade.
Strax före sju åkte Sandrorna och Melker.
Efter lite mera lek med Max och Mathilda cyklade Stefan hem med Mathilda och jag vinkade av Max och Nicklas.
Micke ville se fotboll och valde att stanna hemma i kväll.
När alla åkt planterade vi klematisarna som vi köpte.
Vi tittade på Trädgårdsfredag i fredags och då planterade dom klematis i en berså (kommer inte ihåg vad det var för buskar) men vi har syrener. Dom blommar ju bara en kort tid så det kan vara trevligt om klematisen trivs där och klättrar och brer ut sig. Vi planterade en rosaröd och en blå.
Efter det tittade vi på Mästarnas Mästare.
Plockade i och ur diskmaskinen.
Nu är det dags för sängen. I morgon är det arbetsdag som vanligt.


Steninge slotts butik och kafé


Här står blommorna till urnorna på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback