Söndag sköna söndag...

Även i morse hade jag mobilens larm på 06,30. Det blev ingen promenad som jag tänkt mig.
Stefan fixade frukost medan jag bäddade.
Efter frukosten tog vi våra kaffekoppar och böcker och gick ut och satte oss vid dammen.
Det var ljuvligt varmt och skönt i solen. Lite drog det genom syrenbuskarna men det löste jag genom att nypa fast ett tygstycke i grenarna. Så blev det lä bakifrån.
Vi satt kvar en bra stund. Resten av dagen har vi hållit på i trädgården. Jag har krattat löv i nedanför slänten. Stefan klippte gräset i slänten.
Sen stack han iväg till tippen och kastade sopor och därefter åkte han till Plantaget och köpte mera jord. Jag har rensat bort blad från scilla i rabatterna och spridit ut kogödsel i landet.
Nu ska vi börja göra oss iordning för att gå till familjen Åström som bjuder på middag. Grillat har jag hört.
Trevligt.

I kväll ska jag ringa min kära lillasyster och planera inför sommaren. Jag längtar efter att få träffa henne igen.


Dammens kant, vattenfall och stenytan intill dammen är nästa projekt vi ska ta tag i.
Bor man i hus och har en relativt stor tomt (i alla fall med dagens mått mätt) finns det alltid grejer att pyssla med.

Kommentarer
Postat av: inger pudas

Hej syster! Jag längtar oxå. Ska bli såååååååå roligt att träffas. Krameli kram

2011-05-24 @ 17:37:12
Postat av: Sandra

Härlig härlig helg!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback