Jaha....

....dagarna går. Men vart tog sommaren vägen? Nu är det kyligt och regningt ute. Skiner solen så blåser det storm.
I söndags var vi på grillmiddag hos familjen Åström.
Melker, Mathilda och Stefan cyklade och hoppade på hoppen som Sandra snickrat ihop till Melker.
När jag fotat Melkers hopp kom han och sa:
Mormor är du inte stolt över ditt barnbarn?
Det är klart jag är...
Vi åt grillad kycklingfilé med goda tilltugg. Efter maten spelade vi plump några gånger innan det var dags att gå hemåt.

I måndags kväll åkte jag bara hem och ställde bilen. Efter en stund kom Sandra och barnen och hämtade mig. Vi åkte till Salong Guldkammen där Sandra och jag skulle klippas. Micke var på kryssning med jobbet och Stefan var på spinning så barnen fick följa med oss till frissan.
Melker höll låda i stort sett hela tiden. Berättade massor av historier för alla som var på salongen.
När jag kom hem igen åt vi räksallad och tittade på TV en stund.

I går när jag kom hem skulle jag göra en potatis och purjolökssoppa tills Stefan kom hem. När jag skulle skära upp purjon var den alldeles brun inuti. Det fick bli blomkål istället. Med knaperstekt bacon till blev det jättegott.
Efter middagen gick vi ner till familjen Åström. Micke hade inte kommit hem från kryssningen ännu och Sandra skulle på informationsmöte inför Melkers skolstart i höst.
Melker och Stefan var ute och cyklade en stund medan Mathilda och jag tittade på alla attraktioner på Liseberg, dit vi ska åka så småningom.
Strax efter halvåtta kom Micke hem och vi begav oss hemåt igen.

I dag efter jobbet stack vi iväg och handlade inför helgens besök och födelsedagsfirande. Vi var tillbaka hemma vid halv sju. Då åt vi spagetti med köttfärssås innan vi tittade på Klockan åtta hos stjärnorna.
I morgon kväll blir det städning för hela slanten.

Vädret har varit väldigt växlande idag. Ena stunden sken solen från en klarblå himmel för att inom bara ett par minuter vända till kolsvart himmel och ösregn.


Melker hoppar....


Och morfar Stefan hoppar....


Och här kommer Mathilda.....


Och så här går det om man ska stajla...


Så här såg det ut utanför mitt kontor när regnet öste ner på den nylagda varma asfalten som höll på att läggas.




Och plötsligt tittade det här monstret in genom mitt fönster på andra våningen.
Himlen har återigen spruckit upp men fönstret är fullt av regnstänk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback