Mor & Dottermys i stan

Hitills har min helg varit alldeles, alldeles underbar.
I fredags förmiddag tod Sandra och jag bilen in till stan. Vi parkerade i Åhlénsgaraget och gick sedan in på Åhlens. Vi kollade runt lite bland husgeråd. Det är kul att gå runt och titta på alla saker man inte behöver.
Sedan blev det en fika i restaurangen innan vi gick och tittade på kläder.
Sandra hittade en avdelning med Desigualplagg. Sandra provade en massa kläder och fastnade för en fin klänning.
Jag provade och en men är inte så glad över mina armar så att jag vill ha såna ärmar.
Sandra provade en hel massa annat och köpte en del. Jag hittade en skjorta, en blommig topp och två par tights.
Sandra var på jakt efter ett par guldtights men hittade inga. Till slut hittade vi guldstrumpbyxor på Buttricks av alla ställen. Det var riktigt härligt att bara strosa runt och gå in i de butiker ville. Utan stress, utan jäkt och ingen tid att passa.
Förmiddagsfika och lunch åt vi på Åhlens.
Strax efter 18 checkade vi in på hotell Malmen vi Medborgarplatsen på Söder. Något senare än vi tänkt oss. Vi hade nog tänkt att vi skulle hinna med att springa i lite roliga affärer även där. Efter en liten stunds vila och lite "förfest" på rummet gick vi ut och sonderade terrängen.
Middag åt vi på Sonjas Grek. God sovlaki med tzatziki och friterad potatis. Riktigt gott var det. Vi var trötta och efter ett litet glas vin blev vi allt lite flamsiga.
Vi var rätt trötta när vi kom tillbaka till rummet och efter en stund lade vi oss och läste. Det tog inte lång stund innan ögonen föll ihop. Dags att sova för att orka med morgondagen.


På väg in mot stan.

Espressokoppar till Micke kanske?

Fika

På gatan nedanför dressar ett gäng tjejer om för vad???
Sandras gissning: Möhippa.



Snygg, men inget för mig

Fina, fina Sandra....♥♥♥


På väg mot hotellet hamnade vi mitt i ett karnevalståg. Ute öste regnet ner.
Vi hade haft tur nästan hela dagen men nu kom regnet.

Utsikten från hotellrummet.

Lite "förfest" innan middagen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback