Mello, städning och middag

I lördags var vi och hälsade på hos familjen i Odensala. Kul att se att Max blir så glad när man kommer. Han ville att jag skullebära på honom hela tiden. Tur att han är en liten 2½ åring. Vi fikade och lekte lite innan vi åkte hemåt. Vi tog en sväng förbi Maxi där jag köpte plastbackar till skåpet i tvättstugan. Stefan åkte till biltvätten under tiden.

På kvällen åkte vi ner till familjen Åström. Mamma och pappa Åström skulle på Ljust & Fräscht med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert. Vi och barnen åt middag och efter vår middag skulle även Mathildas hamster ha mat. Vi gick upp på hennes rum och tog sikte på buren. Pang! Så gick jag rakt in i hennes snedtak. Slog i skallen och studsade ner på golvet. Jag har ju varit i hennes rum massor av gånger. Tapetserat och målat och visst kört huvudet i taket lite lätt. Men nu sa det bara tjong så låg jag på mattan innan jag hann fatta vad som hände. Jag gjorde mig inte illa om tur var. Men mormor vad gör du sa Mathilda. Ja, vad skulle jag svara på det :))
Hade någon filmat så hade det nog platsat i någon sån där skrattvideoshow.
Strax efter sju kom en taxi och hämtade Stefan som skulle på arbetsresa.

Mathilda, Melker och jag tittade på Melodifestivalen. Melker orkade vara med under de första åtta låtarna sedan fick jag natta honom. Mathilda satt kvar med mig och tittade ända tills det var slut. När vi såg Andra Chansen uppe i Kungsberget hotade Mathilda med att flytta till Finland om fel bidrag vann. Varför till Finland undrade jag, varför inte till Cypern som vi tycker så mycket om? Men mormor du ska veta att Finland är förutom Sverige det enda landet där man får gratis skolmat och där man pratar svenska!
Nu vann fel låt enligt henne, Popular med Eric Saade, men som tur är har hon ändrat sig och tänker bo kvar i Sverige.
Efter mello gick även Mathilda och lade sig. Jag låg och läste på Sandra och Mickes sängar tills hon somnat. Sen gick jag ner och lade mig på soffan. Det var inget att se på TV så jag slumrade till en stund tills Sandra och Micke kom hem.

Ute var det jättekallt när jag skulle åka hem. Jag var tvungen att skrapa rutan. Huvva.

Söndag morgon sov jag länge. Efter frukost satte jag fart med städningen. Mamma ringde och frågade om jag kunde handla lite till henne då jag skulle åka och fika hos henne. Hon sa att hon haft dålig matlust och inte ätit så mycket.
Jag bestämde mig för att köpa något gott och laga till det och stanna och äta med henne. Det fick bli Fläskfilé i ugnen med champinjonsås och potatisklyftor. Mamma blev jätteglad och åt ordentligt. Det var lite kul när tjejen från hemtjänsten kom innanför dörren och direkt sa: Oh vad det luktar gott här!
Eftersom jag var där behövde hon inte göra något och efter lite prat gick hon igen.
När jag diskat och vi druckit en kopp kaffe åkte jag hem igen.
Jag fortsatte städa fram till halvelvatiden, då var jag färdig. Både med städningen och för sängen.


15 mars 2009


14 mars 2010


I kväll.

Inte så vårlikt.
Men myrorna har vaknat och har intagit TV-rummet.
I går spred jag ut Myrr längs väggen under fönstren till TV-rummet. Det är det vita som syns intill väggen till höger. Det struntar myrorna i så nu har jag ställt en myrfälla i fönstret.


Undrar vad den har i munnen?



Myrfällan.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Härligt att få se de första vårblommorna.



Förra året fick jag höra ett husmorstips mot myror.

Kanel, kan du inte testa och rapportera här på bloggen har själv inga myror här 7 trappor upp.

2011-03-16 @ 09:09:44
Postat av: Marianne

Ja, kanel kanske jag ska prova. Det luktar ju gott också. Ska lägga en liten strimma kanel där myrorna håller till. Så ska jag berätta sedan om det fungerade.

2011-03-16 @ 14:05:11
Postat av: Carina45

Hej !
Undrar var man köper dessa myrfällor! Svartmyror har invaderat mitt hem, fastän det fortfarande är vinter här uppe i norr!Nu behöver jag en effektiv myrfälla. Prövat kanel....

Vänliga hälsningar
Carina

2013-03-10 @ 14:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback