Det är så fantastiskt...

...idag fick mamma en vårdpärm (eller vad den kan kallas) där det står vilken hjälp hon beviljats, hur ofta och länge.

Man kan inte annat än skratta när hon beviljats hjälp med tvätten 0,30 timmar/vecka var tredje vecka!
Menar dom 20 min var tredje vecka då?
Jag skulle vilja se den som hinner tvätta tre veckors tvätt på 20 min. Den kortaste normala tvätt jag har på min maskin är fintvätt 30 eller 40 gr, och dom tar 58 min. Kommer tvätten att få ligga kvar i maskinen tills nästa tvätt-tillfälle då?
På tre veckor samlar man helt säkert ihop minst tre maskiner. Vittvätt, kulör och fintvätt. Även om dom med 0,30 timmar/vecka var tredje vecka menar att det blir 3 x 0,30 timmar så kan det inte räcka. Tvätten ska ju torkas och läggas in också. Mangling eller strykning får man inte hjälp med.

Det är inte speciellt mycket ordning på vår kommun. I pärmen finns kontaktuppgifter också.
Som arbetstherapeut står grannen A-M. Hon gick i pension för knappt ett år sedan!

I dag efter jobbet hämtade jag mamma och vi åkte och hälsade på pappa. Jag hade köpt med mig bananer, kvällstidning och bullar. När vi kom dit var det musikunderhållning och alla boende som orkade satt och fikade och lyssnade på dragspel och gitarr.
Vi spejade efter pappa och han upptäckte oss innan vi såg honom. Då kom han rullande emot oss. Han blev glad och kramade och pussade oss. Det var skönt med tanke på hur det var när vi lämnade honom i måndags.
Vi satte oss vid ett bord och blev serverade kaffe och små hembakta semlor. Pappa satt och höll mamma i handen hela tiden. Då och då började han gråta lite. Han var nog både glad och ledsen.
När fikat var över följde vi med honom till rummet en stund innan vi åkte hem igen. Nu vinkade han åt oss när vi gick. Det var så mycket lättare att lämna honom då. Det är inte kula alls men betydligt lättare om han inte är arg eller ledsen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja jisses.. vad ska man säga??!!



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback