Strålande dag....

...trots hot om regn så har solen strålat över oss idag.
I går var vi bjudna på middag hos Sandra och barnen. Pappa i huset var ute på galej med före detta arbetskamrater.
Vi fick baconlindad kycklingfilé, klyftpotatis, jättegod röra med basilika bl.a. och sallad.
God jordgubbstårta till kaffet. Vi spelade spel en stund.
Sedan var det full fart på barnen och mormor och morfar. Jag tror att mamman tyckte att det var lite stojjigt ibland.
I dag vid lunchtid hämtade vi upp mamma för att åka till Uppl. Väsby och titta på skor. Dom har en liten skobutik där som heter Antonios skor och som satsar på den typen av skor jag gillar. Typ loafers. Inte så billiga men det är kvalitetsskor.
Döm om min förvåning när det första jag ser när jag kommit innanför dörren är dessa:
Som jag sökt! Ett par hade dom och dom var i min storlek dessutom.
Scholls har slutat med dem och de här var dom sista butiken hade.
Bye, bye älskade tofflor. Tänk så mycket vi gjort tillsammas.
Mamma hittade också ett par bekväma sommarskor till sig.
Sedan blev det en tur till Väsby Centrum också. Stefan gick till Kjell & Co och Clas Ohlson för att titta på digitalbox som vi måste ha till den gamla TV:n. Mamma och jag gick i klädbutiker.
Jag hittade en blus för 100:- på rea på HM. Mamma hittade en blus på Kapp Ahl.
Vi köpte också varsin ryggsäck modell mindre. Vi gillar inte att ha handväska och då är det perfekt med ryggsäck.
Efter att vi köpt varsin glass gick vi in på Coop och köpte smörgåspålägg innan vi återvände hem.
Macka och kaffe blev lunch idag. Inte så bra kanske men det fick duga.
Mamma och jag satte oss i badenbaden och njöt i solen en stund innan det var dags att ordna till middag.
Saffranspasta med kyckling och räkor. Stefan klippte häcken.
Efter Sommarkväll och sista delen av Kvällen är din skjutsade jag hem mamma.
Just nu sjunger Jon Bon Jovi en mäktig version av Cohens Halleluja på Svt1.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för i går :)

Det var trevligt!



Ha ha.. det är ju kul med stojjandet - men jag var lite trött och så tänkte jag nog på er - att ni skulle tycka det var jobbigt med den höga volymen...



Vilken lycka att du hittade nya tofflor!



Puss på dej!

Postat av: Marianne

Nej, det var ingen fara för oss. Ja, visst hade jag tur där. Ett par kvar och i min storlek.

Puss på dig med och hoppas att kräkandet är över nu.

2011-06-19 @ 10:42:01
URL: http://marianneekwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback