Paddan och Slottsskogen

Lördag förmiddag efter frukost inhandlades Göteborgskort till oss alla. Vi tog spårvagnen in till Kungsportsplatsen där Paddanbåtarna utgår ifrån. Återigen fick vi köa. Jag trodde att vi köade för att gå ombord men det var bara för att få biljetter. Vår båttur skulle gå 30 min senare. Mathilda, Sandra och jag hann med ett toabesök innan vi gick ombord.
Turen tog 50 min och gick under 7 broar varav en var så låg att vi fick sätta oss på golvet för att inte slå i huvudet.
När vi gick iland igen var det dags för lunch. Vi gick till Saluhallen men den skulle stänga strax så vi fick ta bord på Restaurang
Till Salu. Jag beställde Stora köttbullar med hemlagat mos och rårörda lingon. Och stora var dom fem köttbullar som mer var som små pannbiffar. Två orkade jag äta upp. Sandra och Stefan åt räksmörgåsar som var så stora att Sandra fick en Doggybag att ta med resterna hem.

Efter lunchen tog vi oss med spårvagn till Slottsskogen. En park med stora grönytor där massor av människor hade picknic. Ett Zoo med bl.a. sälar, älgar, hjortar mm. Dessutom fanns det ett Barnens Zoo, tyvärr stängde dom precis när vi kom. Vi strosade runt en stund, köpte glass och klättrade på bergknallar.
Halv sex började vi ta oss tillbaka mot spårvagnen. Sandra och Micke skulle stanna kvar och gå på Håkan Hellströms konsert på Slottsskogsvallen.
Vi andra tog spårvagnen tillbaka till Lisebergsbyn. På vägen hem från spårvagnen köpte vi med oss korv som vi grillade lite senare.
Sandra, Nicklas, Mathilda och jag hade musikfrågesport och Hasse, Stefan och Melker spelade minigolf.
Sen blev det historieberättande en stund innan det var dags att komma isäng. Det var ett fasligt liv runtom i stugorna. Och vi fasade för ytterligare en stökig natt.
Sandra och Micke kom tillbaka strax efter 23 och då gick Micke direkt och sade åt vakten att ha koll på innebandykillarna och faktiskt blev det ganska lugnt den natten.


Väntan på spårvagnen



Max och Nicklas i kön till båtarna



Bild lånad från Paddanbåtarnas hemsida.

Melker, Nicklas och Sandra


Innan det här fartyget byggts färdigt byggdes Älvsborgsbron och skeppet stängdes inne i hamnen.


Ett stort fartyg i torrdocka för reparation


Max och Sandra i Barnens Zoo


Max och Melker klättrar i berg. Nicklas håller på att tappa byxorna :)


Max och Melker hoppar längdhopp. Micke och Hasse tittar på.


En gammal spårvagn på väg mot Liseberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback