Midsommardagen......

Jag vaknade strax efter åtta och gick upp och tömde diskmaskinen innan jag satte fart med frukost. Lagom tills den var färdig kom Stefan och mamma också upp.
Vi kunde sitta i uterummet och äta. Det blev en lång skön frukost. Jag tror inte vi kom i kläderna förrän framåt 11-tiden. Mysigt. Sen kom regnet!
Vi skjutsade hem mamma och passade på att gå in på Coop för att fylla på fruktförrådet och köpa lite mjölk.
Vi köpte också kaffebönor till kaffekvarnen jag vann.
Sen åkte vi hem och fikade men inte av ovanstående kaffe..
Det blev lite plockande här hemma. Lite yoghurt till sen lunch. Vid fyratiden åkte vi ut till Sandra, Nicklas och Max. Vi möttes i dörren av en gosig liten Max som direkt kröp in i min famn. Mysigt. Sedan drog han iväg med mig så att jag bara kunde vinka ett hej till mamma Sandra.
Max och jag lekte med hans bilar medan Sandra och Nicklas ordnade med kaffe och god paj.
Vi satt i deras uterum och fikade. Plötsligt glider Stefans mobil ner mellan huset och uterummets golv hmmmm...
Nicklas fick bända loss några brädor och försöka krypa in under golvet för att få tag på mobilen. Men den låg så långt in att han fick ta en kratta till hjälp. Till slut kom den fram.
Max tittar på pappa som ligger halvvägs in under uterummets golv.
Vid sjutiden åkte vi hemåt. Vi skulle göra iordning kycklingfiléer till middag men orkade inte så det blev sillrester sedan midsommarafton istället.
Efter det var min mage kaputt!
Jag har haft problem med orolig mage till och från sedan jag var i tonåren så det var inget nytt. Men nu kändes den så irriterad och det kändes som om tarmarna låg utanpå magen. Inte kul.
Gick och lade mig vid 23-tiden. Läste till midnatt och somnade sedan ganska omgående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback