Göteborg dag 1.....

I torsdagsmorse gick vi upp tidigt. Jag gräddade painriche, kokade ägg och stekte bacon. Sedan gjorde jag goda mackor. Packade in dem i gladpack. Lade ner allt i en plastpåse och lade in i kylen. Jag kokade kaffe och fyllde upp i termos. Vår picknic var fixad. Efter frukosten packade vi in oss i bilen och åkte mot Enköping. Där mötte vi Sandra, Micke och barnen. Vi skulle hämta upp Mickes pappa som också skulle med till Göteborg.
Efter en snabb fika och toabesök åkte vi så vidare mot Göteborg. Melker och Sandra åkte med oss. Vi stannade i Örebro på en rastplats där vi tog rast. Då upptäcker jag att våra mackor ligger kvar i kylen hemma. Som jag sett fram emot dom goda mackorna. Kaffe hade jag fått med mig som tur var och en vetelängd. Sandra hade gjort sallad som vi fick vara med och dela på.
Efter ytterligare en kort paus med glassköp och toabesök var vi så framme i Göteborg och Lisebergsbyn Kärralund.
Vår stuga låg i Stjärnbyn och var nummer 1 och hette Albert Einstein. Perfekt för oss som under färden drillats av Sandra ur boken "Vad du borde lärt dig i skolan". I stugan bodde Stefan, jag, Nicklas, Sandra och Max.
Familjen Åström + Farfar Åström bodde vägg i vägg med oss. Stuga nr. 2 som hette Evert Taube.
Vid 7-tiden kom Sandra, Nicklas och Max. Vi grillade fläskfilé (som jag lagt i marinad på morgonen och turligt nog inte glömt i kylen hemma).

Vi gick och lade oss ganska tidigt. I husen runt oss bodde innebandykillar i 20-års åldern och en massa Danska tonåringar i 14-15-års åldern. Det var ett jäkla liv. Vid 4-tiden på morgonen ringde Sandra vakten som fick komma och säga åt innebandykillarna. Tydligen hade det varit så även kvällen innan. Hon fick veta att det skulle vara tyst i stugbyn/campingen mellan 24-7. Normalt brukar det vara tyst efter 23 men här gällde 24. Inte så kul när man har småbarn med som behöver sova.


Lite kylslagen picknick i Örebro
Mathilda, Sandra, Hasse och Melker. Mage och ben till höger tillhör Stefan.


Melker hjälper Stefan att skruva ihop grillen.



Melker vid vår stuga.



Nedanför stugan fanns en damm med en massa änder.

Middag! Och jag har lyckats fånga alla när dom tittar åt andra hållet!
Stefan, Sandra Ö, Micke, Sandra Å (i vitt) och Nicklas. Ur bilden försvinner Max.




MMM....Våra älskade barnbarn. Mathilda, Max och Melker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback