Teater och släktmiddag

När vi kom tillbaka till Kalmar efter vår lilla Skånetripp hade Ingers son Jim, hans sambo Linda och lilla Sigrid också kommit dit.
Vi stannade till på Maxi och köpte ingredienser och tillbehör till Tacos innan vi åkte hem till Inger.
Efter en stund kom dom andra också dit.
Det var första gången jag träffade Linda och Sigrid. Linda visade sig vara en jättetrevlig och social tjej. Lilla Sigrid, ett riktigt litet charmtroll och hon är nog den mest behändiga lilla unge jag träffat. Så tillfreds med att bara lulla runt och roa sig själv och charma oss alla. Det blev en trevlig kväll.


Jim med sin lilla Sigrid

På promenad


Farmor Inger busar med Sigrid


Fyra generationer. Sigrid, Pappa Jim, Farmor Inger och Farmors mor/gammelmormor Britt


Sigrid äter röda vinbär.
Fredagen blev lugn. Jim, Linda, Sigrid och Ingers X Lennart kom och fikade med oss och på eftermiddagen skjutsade Inger och jag mamma till flyget då hon skulle åka hem igen.
Kvällen tillbringade vi hemma tillsammans med Linda och Sigrid. Jim var på fest med gamla kompisar.
Lördagen var ungefär som fredagen men på eftermiddagen gick Inger, Stefan och jag på teater på Krusenstjernska Gården. Dom visade Ett makalöst bröllop med Tomas Pettersson och David Batra bl.a. Stefan hade köpt biljetter utan att vi visste det. Föreställningen var desamma som Bruden som visste för lite som vi såg med Pernilla Wahlgren, Peter Magnusson och Martin Björk för ett par år sedan och som jag nog tyckte var lite bättre. Men det var trevligt ändå. Kl.18 var föreställningen slut och vi åkte hem och lämnade av våra regnkläder mm innan vi tillsammans med Sara gick vidare hem till Lennart för att äta middag. Med var också Lennarts särbo G.


Ett makalöst bröllop.
Vi bjöds på god grillad fläskfilé, ugnsstekt potatis, tzatziki och sallad. Mycket gott och mycket trevligt.
När vi kom hem hade Sara som gått hem före oss skrivit ett fint meddelande till sin favvomoster (jag) som gjorde mig varm i hjärtat.

Jim, Linda och Stefan mätta och nöjda efter en god middag.

Söndag morgon vaknade vi av mobillarmet kl. 06,30. Vi gick upp och packade ihop alla våra prylar och fixade frukost innan jag väckte Inger. Efter frukosten tackade vi för oss och åkte hem.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad kul att läsa om era dagar i Skåne och i Kalmar - och kul att se alla bilder!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback