Grillning, Lek med Max och fika hos Birgitta

I går höll vi på och pysslade lite här hemma. Jag påbörjade städning av huset och Stefan fixade ute.
Mot kvällningen blev det ett snabbt dopp i poolen innan vi gjorde oss iordning och gick över till grannarna för att äta middag.
Vi fick en Dry Martini tll fördrink och sedan en halv avokado med god fyllning.
Sedan blev det grillspett med potatis och goda såser.
Till dessert fick vi pannacotta med färska blåbär bl.a.
Det var så gott alltihop.
Sist blev det kaffe med goda kakor.
Vi var inte hemma igen förrän strax före midnatt.
Efter frukosten idag tog vi cyklarna ut till fam Öhlin-Ekwall.
Stefan hjälpte Nicklas att snickra på den jättelika altanen. Jag lekte med Max.
Vi körde barnvagn/dockvagn. Lekte med bilar, lekte i lekstugan, sparkade boll mm.
Sandra bjöd på Isterband och dillstuvad potatis. Jättegott. Det var längesedan jag åt det senast.
När Max sov middag började Sandra och jag att rensa och ordna till i deras garderober.
Efter en stund kom även Sandra Å, Mathilda och Melker.
Dom hade med sig goda blåbärsbullar som vi fick till fikat.
Melker och Mathilda gjorde en tavla som Sandra Ö ska ha på lilla toan och Sandra Å hjälpte oss e stund med garderobsröjningen.
När Max vaknat tog Sandra Å, Mathilda och Melker över lekandet med honom och jag kunde fortsätta med garderoberna.
Klockan fem slängde vi oss på Cyklarna och trampade de nästan 6 kilometrarna hem igen. 18 min tog det och det var jobbigt. Trötta ben.
Vi hann bara med en snabb dusch och en tallrik yoghurt innan vi tillsammans med grannarna Anne-Marie och Eskil åkte till Birgitta i Helenelund. Hon hade tagit hem lite koppar från dotterns loppis och som jag skulle titta på.
A-M hade bakat en ljus kladdkaka som hon tog med och Birgitta bjöd på kaffe. Trevligt att träffas så där halvt oplanerat en vardagskväll. Det är sånt som är så trevligt med sommaren och semestern.
Strax för nio åkte vi hemåt igen. I kväll har jag tagit hand om tvätt och manglat några lakan.
Nu är jag trött både i benen och huvudet och sängen hägrar.
Vår första riktiga semesterdag är slut.
Nicklas och Stefan i snickartgen.
Max sopar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback