Vilken TV-kväll...

....det blev i går.
Jag tittar inte alls mycket på TV annars. Även om TV:n står på så pysslar jag oftast med en massa annat och springer fram och tillbaka.
Men igår satt jag faktiskt framför TV:n från 19,30 till 23,00.

Jag började med "Halv åtta hos mig"
Den här veckan från Östersund. Inte så roliga deltagare den här veckan.

Sen blev det "Sofias Änglar"
Jag trodde att det var ett program i stil med Fuskbyggarna. Men så var det ju inte.
Programmet handlade om Anders, 38, som har en hjärntumör och läkarna uppskattar att han bara har några få år kvar att leva. För Anders är familjen och de två döttrarna viktigast av allt och han slits mellan att umgås med dem eller att renovera klart huset de bor i. Nu får han hjälp med renoveringen av huset plus en spahelg tillsammans med familjen.  Usch det var så sorgligt.

Efter det blev det
"Den hemliga miljonären"
En miljonär lämnar sitt trygga liv och får under en vecka leva på en mindre summa pengar. De får bo i fattiga och utsatta områden och arbeta under täckmantel bland volontärer hos olika frivilligorganisationer. Sista dagen avslöjar dom sin identitet och kan ge bort en valfri summa pengar från sin förmögenhet för att hjälpa någon av de eldsjälar de mött under sin vecka. I går vr det Ola Lauritzson, GI guru och faktaboksförfattare. Mest intressant var det att få ta del av alla volontärers engagemang för utsatta människor.

Sist blev det
"Grannfejden"
En repris som handlade om Li och Lennart som var i fejd med varandra för att Li:s hundar skällde för mycket. Sorgligt att se vuxna människor som beter sig som småbarn.


 



Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken härlig kväll!

Det var du värd liksom...



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback