Nyår i Kalmar

På torsdagsmorgonen hämtade vi upp mamma och påbörjade resan mot Kalmar.
Efter två stopp för fika och mat var vi framme vid 15-tiden.

När vi var fikat stack vi in till stan för att handla mat till nyårsafton. Stefan gick in på Stadium och köpte pjäxor till honom och mig. Kvällen var lugn och trevlig.


Mina nya pjäxor.

På nyårsaftonens förmiddag fick vi för oss att vi ville ha något spel så vi stack in till Maxi.
Där hittade vi ett spel som heter Bon Apetit samt ett Yatzy. Vi hittade även lite rea-kläder.
Inger köpte två tunikor, jag och mamma köpte ett varsitt linne. Mamma hittade också en cerisrosa mössa och fingervantar i samma färg. Jag köpte också ett Mirakel Kit för mina naglar som inte återhämtat sig sedan jag tog bort syntetnaglarna i april.



När vi kom tillbaka hem gjorde jag en potatis och purjolökssoppa som vi åt till lunch.

Kvällens meny som jag lagade till:

Förrätt: Toast Skagen med vitt vin till


Huvudrätt: Kycklingfilé med Gorgonzolasås, valnötter och klyftpotatis.
Rött vin.



Viol och vaniljglass med blåbär och hallon. Kaffe.


Inger, Mamma, Stefan och jag. Jag ser ut som om jag vore gravid för att jag pressade mig mot ledstången.

Innan tolvslaget spelade vi spelen vi köpt tidigare på dagen.

Klockan tolv skålade vi i champagne och var ute och tittade på fyrverkerierna.
Det blev en lugn, trevlig och alldeles perfekt nyårsafton.
Sånt gillar jag.

Nyårsdagen blev otroligt slapp. Det var riktigt skitväder ute och vi satt mest och slappade i soffan.
På eftermiddagen kom ingers X Lennart på besök. Han hade med sig sina systerdöttrars lilla Franska bulldog Hugo.
En otroligt charmig liten hund.



Efter någon timma hoppade han upp och lade sig på mina ben körde ner nosen mellan mina knän och somnade.
När man kliade honom på halsen spann han som en katt fast högre.


Till middag gjorde jag fläskkotletter med gudomligt god sås och kokt potatis. Lennart stannade och åt med oss. Trevligt.

I morse klev vi upp tidigt. Inger skulle jobba och vi andra packade ihop allt. 06,30 lämnade vi Kalmar för denna gång.
Kl. 12 var vi hemma igen.






Kommentarer
Postat av: sandra

Så fina ni var - och vilken god mat - och vilken söt hund och vilka coola pjäxor!



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback