Hjärtflimmer?

Uscha idag har jag verkligen haft mycket knas med hjärtrytmen. Det är så jäkla jobbigt. Nu tickar hjärtat fort, fort en kort stund. Om jag hostar till kraftigt slutar det för en stund för att sedan komma igen. Det är läkigt och jobbigt.
Jag blir ju så rädd och det blir ju inte bättre av det precis.
Jag vet inte om det är hjärtflimmer jag har. Är det så ska man äta Varan enligt min doktor och det vill jag INTE!
Vet inte heller hur dom ska kunna konstatera om det är flimmer. Det är ju inte hela tiden jag känner av det. Det kan gå dagar då jag inte känner något alls och sedan kommer det dagar då jag då och då känner av det. I dag har det varit extra mycket "flimmer".
Jag får nog kolla upp detta med min doktor igen.

I veckan som gick var jag barnvakt till lillgodingen Max. Så enkel att ha att göra med. När mamma gick vinkade han bara och gav henne en puss, sedan lekte vi vidare. Efter 1½ tim var det dags för mig att lägga honom och det gick som en dans. Välling, napp och mörkt rum och han somnade som en liten stock.

I morgon ska vi vara barnvakt till Mathilda och Melker. Sandra och Micke ska på fin 50-årsfest. Vi får väl se vad vi hittar på med barnen. Dom brukar vara sugna på museum.

På söndag ska vi sjunga med kören i Gränby Centrum igen. Vi vann ju körkampen och vann 20000 kr som vi skänker till Grottan. Dom har aktiviteter för hemlösa. På söndag ska pengarna lämnas över och vi ska sjunga fyra låtar:
Hallelujah av Leonard Cohen
Fields of Gold av Sting
Bad Romance av Lady Gaga
Live is Life av Opus

Hoppas att hjärtat slutat att bråka med mig tills dess.





Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch... det låter inget bra mammsen...

Sådär får det inte vara!



KRAAAAAAM!

Postat av: Marianne

Nä, det får det verkligen inte vara.

2011-01-15 @ 11:56:01
Postat av: Sabina

Hm får rysningar av att läsa det här med hjärtat. Gör man inte ett EKG för att kolla sådant. Jag vet att min farmor har flimmer men jag tror att dom upptäckte det då hon låg inne på danderyd för att hon hade svårt att andas..

hur som helst måste du kolla upp det för det låter otroligt läskigt.



Stort grattis till att ni vann körtävlingen, spännande att få lämna över pengar och sjunga idag. Lycka till med det.



Kramkram

2011-01-16 @ 09:49:46
Postat av: Marianne

Sabina, jag har haft sk. arytmier i massor av år och kollat hjärtat med både EKG, isotopröntgen och ultraljud. Dom konstaterar bara att jag har dubbelslag, vid ett tillfälle när dom gjorde ul hade jag på vart 12:e slag. Dom säger att det inte är farligt och sedan gör dom inget mer. Det är djävulskt obehagligt och läskigt och nu har hjärtat även börjar gå lite snabbare vid olika tillfällen. Vi får väl se vad som händer om jag söker läkare dom måste ju ta EKG just när det beter sig så konstigt. Det blir ju inte lätt.

Kram

2011-01-16 @ 21:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback