Bio och shopping

I dag har Stefan, Sandra och jag varit i Kista. Sandra ska på fin 50-års fest så hon behövde hitta något fint att ha på sig och samtidigt skulle vi se Änglagård 3. Vi var ute i god tid och hann med en massa affärer. Sandra var som ett barn på tivoli. Så roligt att shoppa nu när kilona rasar. Jag blir så glad när jag ser hennes glädje och ökade självförtroende. Det blev både stövletter och klänning. Blanka tights och volangtopp. Kul.
Själv hittade jag en blommig kjol och en lila tunika med volang. Köpte ett par halsband också. Stefan köpte skidvalla!
Än har vi inte hunnit ut på någon skidtur mer än den på vår baksida i går.

Efter shoppingen blev det bio. Filmen var bra. Lite sorgligt kändes det när vi i en av tillbakablickarna i filmen fick se Per Oscarsson begravas. Just tillbakablickarna var kul att se. Att se hur alla skådisarna åldrats. Dom såg så himla unga ut i det tidigare filmerna.
Det jag gillar Colin Nutleys filmer är bl.a. alla fina naturbilder men också att skådespelarna pratar som folk pratar i verkligheten. Det låter inte som repliker. Molly Nutley var jätteduktig som skådis.
Efter filmen kom Sandra på att hon nog ville ha tag på ett linne att ha under klänningen så det blev en vända i butikerna igen.
På hemvägen vräkte regnet ner. Trist.
När vi kom hem blev det slömiddag, rester från igår, innan vi tittade på Stjärnorna på slottet.


Stefan försöker spåra i snön i trädgården.

Det gick inte så bra att åka i den djupa snön.


Mina fynd i dag. Det andra halsbandet fick Sandra med sig hem.

Kommentarer
Postat av: EVA

Hej Marianne. Vilka fina kläder du har köpt. Särskilt tunikan, den är läcker.



När ska du skriva om helgen och lägga ut bilder från nya köket (S&N)? Jag är så nyfniken.

Kram Eva

2011-01-14 @ 12:52:51
Postat av: Marianne

Hej Eva.

Ja visst är dom tjusiga. Jag ska ha kjolen och en brun topp till när vi sjunger på söndag i Gränby Centrum. Jag sjunger ju i bruna stämman :)

Jag får försöka komma ihåg att fotografera nästa gång jag åker dit.

Kram, kram

2011-01-15 @ 11:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback