Söndag och helgen....

...är så gott som slut.
Varför går dom så hiskligt snabbt.
Något jag inte riktigt får ihop är hur veckorna kan gå så otroligt snabbt men tiden står ändå still. Det känns som om det aldrig blir vår. Vintern har varat i en hel evighet. Jag kan inte minnas en vinter då snön har legat så länge utan att töa bort en enda gång.
I morse gick jag upp 8,30. Jag vaknade av att Stefan stökade i tvättstugan. Han skruvade ner några vägghyllor inför renoveringen som påbörjas imorgon.
Det känns som om vi bott i ett renoveringsprojekt i evighet. Men när tvättstugan är färdig om knappt två veckor hoppas jag att det dröjer ett tag innan vi tar tag i nästa projekt. Det blir uterummet och det kommer förhoppningsvis inte att påverka inomhusmiljön så mycket.

Efter frukosten fortsatte Stefan med hallgarderoberna. Monterade fast dörrarna och lite av inredningen. Jag satte skruvade in fästen för en hylla och hade tänkt börja skruva ihop lådorna men det hanns inte med.
Efter lunch stack jag i väg och handlade lite. Stefan jobbade med sina presentationer han ska ha i veckan.

Sedan var det dag att börja med middagen. Jag gjorde sovlaki med fetaost, ris, klyftpotatis, tzatziki och grekiskt bondbröd. Ris och pommes (klyftpotatis) brukar man alltid få när man äter ute på Cypern, därav båda delarna nu med. Det skulle vara lite grekiskt tema.
Strax före fem kom Sandra, Mathilda och Melker. En liten stund senare kom Sandra och Max och därefter Nicklas och sist men inte minst Micke.
Strax före sju så dog Sandrorna iväg till sin träning. Micke och Nicklas hjälpte Stefan att bära ut tvättmaskinen och torktumlaren till garaget innan dom åkte hem.
Stefan och jag röjde undan och diskade innan det var dags för Solsidan på tv. Nu är det snart dags för sängen. I morgon bitti kommer hantverkarna som ska renovera vår tvättstuga.

Så här ser det ut just nu.






Slitet och smutsigt. På golvet ligger ett prov på det kakel som ska sitta på väggen.
På golvet blir det stora svarta klinkersplattor fram till tvättbänken där det blir de små plattorna som ligger brevid den vita. Allt för att få till fallet ner mot golvbrunnen. Dom små plattorna kommer inte att synas så mycket då vi ska ha en tvättbänk med dörrar på.



På motsatta väggen ska vi ha ett högskåp med svarta dörrar och vit stomme.

I den ska vi ställa mangeln och även ha några hyllor för prylar.


Någon typ av sån här torkställning ska jag också ha.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback