Nästan klart!

I går jobbade vi vidare med garderobsbygget. Stefan skulle åka på jobbresa till Danmark kl. 15 och jobbade på till kvart i tre.

Skjutdörrarna kom på plats lite provisoriskt. Det som återstår är lite justeringar och lister.
När Stefan satte sig i taxin mot Arlanda packade jag in allt emballage i bilen och stack till miljöstationen med det. Strax innan jag åkte kom Sandra och barnen förbi en snabbis. Därefter drog jag iväg till Ikea.
Jag visste ungefär vad jag ville ha och gick direkt till den avdelningen. Plockade på mig lite olika förvaringsboxar och några prylar som Sandra beställt till Mathildas rum.
Snabbt och effektivt. Jag var tillbaka hemma innan Stefan nått Köpenhamn. Då är det ändå 7 mils resa tur och retur Ikea.
Väl hemma igen började jag städa bort allt slipdamm. Jisses vad dammigt det var överallt. Sedan monterade jag in hyllplan och började plocka in kläderna i garderoberna.
Jag höll på till klockan var över elva på kvällen. Gjorde bara ett kort break för middag.
Efter jobbet stannade jag till på Järnia där jag köpte en ny fönsterlampa. Hämtade ett bokpaket på Coop och köpte ost till jobbet.
När jag kom hem gick jag först 35 min på löpbandet innan jag åt middag. Sandra kom förbi med minisemlor som hon köpt på Systrarnas Delselius konditori på Värmdö, där hon varit på jobb idag. Efter en fika var det bara att fortsätta fylla på förvaringsboxar och hyllor.
Nu är Stefan hemma igen och klockan är mycket.
Dags att hoppa i säng så att man orkar jobba i morgon.


Sektionerna börjar komma på plats

Nästan färdigt. I fönstret står den nya lampan.




En del av alla förvaringsboxar jag köpte på Ikea

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det blir så fint så fint!



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback