Lördag med tapetsering och barnvakt

Vi vaknade vid åtta och klev upp. Ute var det strålande vackert väder. Strålande sol på en klarblå himmel och några minusgrader. Vi åt en lång frukost innan vi gjorde oss redo att gå ner och hjälpa Sandra med tapetseringen av Mathildas rum.
Sandra hade målat klart alla väggar så medan dom andra fikade ställde jag upp tapetbordet så att vi kunde komma igång. Jag visade Sandra hur hon skulle mäta upp och skära tapetvåderna. Rolla på limmet och sedan sätta upp på väggen. Det var bara Sandra och jag som fixade det.
Efter att ha meckat lite för att få den första våden rätt så gick det som en dans. Vid lunch var vi klara.
Mathilda var också med en stund och hjälpte till med limmandet.
Stefan skar rent mot golvsockeln och skugglisten i taket innan vi gick hem för att invänta Max och Nicklas.
Max skulle vara hos oss ett par timmar medan pappa Nicklas var på möte med motorklubben och mamma Sandra hade tjejmiddag.
När dom kom gick vi direkt ner till fam Åström och sedan vidare till Melkers dagis. Familjen hade städdag och vi var med och lekte under tiden.
Jag var lite orolig att Max skulle vara rädd att vi skulle lämna honom på dagis men det gick bra bara jag gick med honom överallt. Chom sa han och tog min hand.
Efter någon timme var dom klara och vi gick hemåt igen. Vi skildes åt och vi gick hem till oss.
Det blev en massa lek med bilarna innan Nicklas kom strax efter sex. Dom stannade en stund till innan dom åkte hemåt.
Vi åt middag, spagetti och köttfärssås och nu har vi tittat på Melodifestivalen. Vi ringde två gånger på Sanna Nielsen, annars tycker jag att det var mest skit.
Sketcherna och förhören med artisterna tycker jag är riktigt fånigt men det verkar roa de yngre. Mathilda tycker att det är jätteroligt. Det är väl så det ska vara, något för alla åldrar.


Mathildas gamla tapet med Disneyprinsessor.


Lite mer tonårsaktigt. Färgglatt och fint. Här förlimmar Mathilda väggen.


Övriga väggar blir gulgröna.


På väg hem från dagis var solen på väg ner och det var otroligt vackert mot den vita snön.
Tyvärr går det ju aldrig att fånga det på bild ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback