Ikea och familjemiddag

I morse vaknade jag redan vid sjutiden. Tyckte nog att det var lite väl tidigt så jag var bara upp på toa och gick sedan och lade mig igen. Vaknade av att Stefan sa att klockan var halv nio. Då var det dags att gå upp.
Efter frukosten gjorde vi oss redo att åka till Ikea och köpa fler förvaringsboxar samt två nya garderober till hallen.
Vi tog vägen förbi mamma och pappa där Stefan pumpade däcken på pappas rullstol.
Innan vi gick in på Ikea handlade vi lite på Coop. Jag köpte en ny gardinstång till sovrummet bl.a.

Inne på Ikea tog vi oss till garderobsavdelningen där vi kollade upp alla delar vi skulle ha. Sedan fortsatte vi ner på undervåningen och plockade på oss två nya matlådor, två förvaringsboxar, två kuddar till mamma, en anslagstavla till Mathilda, några superbilliga handdukar som Stefan ska ha till spinningen, en krukväxt och en liten leksak råkade visst också följa med.
I hämtlagret plockade vi ihop alla delar till garderoberna innan vi fortsatte mot kassan.
När vi betalat köpte vi varmkorv som var kall och åkte sedan hem.

Efter att ha burit in alla tunga garderobsprylar tog vi en fika. Stefan fortsatte fixa med garderoberna i sovrummet och jag plockade ner prylar i de nya förvaringsboxarna.

Klockan fyra gick vi ner till familjen Åström igen. Stefan skruvade upp fönsterbrädan i Mathildas rum och jag hjälpte Sandra i köket.
Vid halv fem kom Sandra, Nicklas och Max och strax efter kom Micke hem från jobbet. Dags för familjemiddag!
Mycket trevligt. Vi har gjort det ett par söndagar nu och efter middagen drar Sandrorna iväg på boxing.
Innan dom stack provade vi alla Mathildas High School Musical peruk.
I kväll bjöds vi på god gryta efter ett recept som tydligen är Måns Herngrens favorit. Jätetgott var det


Jag...

..och mina älskade barn.....



Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för allt min vackra mor!

Lyckos mig som har en sån underbar familj!



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback