London dag tre och hemresa

Lördagen började med ytterligare en dyr men god frukost.
Sen tog vi tunnelbanan in mot city.
Först gick vi i några små butiker innan vi gick in på Harrods.
Vi gick runt och tittade lite på all lyx innan vi kom till leksaksavdelningen och upptäckte att vi betalat betydligt mer för leksakerna på Hamleys än vad de kostade på "dyra" Harrods. Surt....
Vi tog en fika på ett litet café. Det levde inte upp till Harrods ryktesnivå. Jättelång väntan på Kaffelatte, cappucino och choklad. Och då fick vi ändå fel, två choklad och en latte.
Även gästerna omkring oss var lite missnöjda med servicen.
Mathilda i sin fina klänning som hon fick av mig dagen innan.
Vi gick en sväng in på avdelningen för kläder och prylar för husdjur. Och man kan inte annat än skratta (eller gråta på de små djurens vägnar)
Undrar hur Ronja hade sett ut i denna?
Det här var ändå en plojgrej. Men det fanns kläder som såg ut som vanliga barnkläder men med plats för hundens ben och svans.
Vi tog en tur med Hop on op off buss. Nu hade det blivit rätt kallt och blåsigt. Turen var hur lång som helst och jag frös in i märgen innan vi hoppade av vid Big Ben och tog tunnelbanan tillbaka.
London Eye. Det tar ca 30 min att åka ett varv. Aldrig i livet att jag skulle sätta mig i den.
Vi åkte tillbaka till hotellet för att vila lite. Mathilda och Sandra ville gå på julmarknad i Hyde Park. Jag kände att jag inte orkade och hade lust så jag sa att jag avstod från det.
När vi väl kom till hotellet så ändrade sig Mathilda också och vi gick och åt middag på en Kinarestaurang intill hotellet i stället.
Mathilda beställde nudlar med skaldjur och musslor. Sandra och jag bestämde oss för någon typ av strimlad biff i szechuansås. Det lät gott. När vi beställde sa servitrisen att det var mycket och att vi nog kunde dela på den. Bra! Sandra kan ju ändå inte äta så stora mängder och jag äter inte heller så mycket. Perfekt! När vi beställt så stod hon kvar. Hon ville att vi skulle beställa mer. Ehhh... det var ju så mycket att hon tyckte vi skulle dela? Jag kan inte ta bara den här beställningen sa hon. Vi fattade ingenting. Till slut beställde vi dumplings och då var hon nöjd. Vi fick in tre stycken dumplings med räkor i. Dumplings är ju rätt inne just nu men jag tyckte inte att det var så speciellt.
Grytan kom in och jag lassade upp lite kött och grönsaker. Tog en lång smal sak och stoppade i munnen. Jag höll på att storkna. Det var tydligen någon typ av pepparfrukt. Det gick rätt ner i halsen och jag fick nästan panik. På andra sidan av bordet satt Sandra och Mathilda och tjöt av skratt. Min reaktion såg visst rolig ut.
Mathildas kommentar när vi gick ifrån restaurangen var att det var det roligaste som hänt under Londonresan....hmmm.
Maten var hiskeligt kryddstark och det brann nästan i munnen efteråt. Vi skulle kanske inte ha beställt vin till maten. Det smakade inget vidare till den starka maten. Vi bestämde oss för att betala och gå till butiken intill och köpa med oss glass hem till rummet. Men butiken var stängd.  Vi beställde glass med roomservice istället. Lyxigt!
Sista middagen i London.
Smarrigt!
Sedan var det bara att packa väsorna för hemresan. Det var inte det lättaste men det gick till slut.
Efter frukosten på söndag morgon checkade vi ut och tog tåget till flyget.
När vi kom till flygplatsen checkade vi in och gick sedan och tog en fika innan vi gick till Boots och gjorde oss av med våra sista pund.
Vårt flyg var försenat och vi fick inget gate nummer. Under tavlorna stod det att det kunde ta upp till 20 min att gå till gaten och när vi plötsligt fick se att det stod go to gate blev det bråttom. Men det var ganska nära så det var ingen fara. Vi fick boarda direkt men sedan fick vi vänta ett bra tag innan vi fick starta.
Vi bestämde oss för att beställa en pastasallad till lunch. När vagnen äntligen kom till oss så fanns det inget utom en enda bricka med kall kalkon och kall potatis sallad och lite muffins. Jag blev så jäkla besviken. Jag beställde ingenting. Sandra om måste äta regelbundet tog den brickan som fanns och vi delade på den.
Riktigt riktigt uselt av SAS. Både dit och hemresa samma sak. Det mesta var slut när vagnarna kom långt bak i kabinen.
På Arlanda möttes vi av Stefan, Micke och Melker. Ute blåste det halv storm men det var 11,5 grader varmt.
Det var en mycket lyckad resa tillsammans med Mathilda och Sandra. Det gör jag gärna om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback