Julhelgen är över...forts

Juldagens morgon började med att vi försov oss 1½ timma.
Efter frukost packade vi våra väskor och gjorde lite matsäck innan vi satte oss i bilen för att åka ner till Huskvarna och Iffe och Kerstin.
Efter ett snabbt stopp i Sillekrog för toabesök och ett lite längre stopp i Stavsjö där vi åt vår medhavda matsäck (Krogen var stängd, vilket vi anade) var vi framme i Huskvarna vid tretiden.
På annandagen blev det en tur till A6 Center som vanligt. Jag hade dock ingen lust att springa i butiker. Jag behöver inget och butikerna lockade inte.
Stefan köpte en ny TV. Det behövde vi ju så väl......
Resten av dagen och kvällen blev lugn.
I dag efter frukosten påbörjade vi resan hemåt igen. Vi stannade till i Mjölby där vi hälsade på Stefans syster Britt-Marie som bjöd oss på fika. Bosse jobbade så honom träffade vi inte denna gång. Efter någon timma tackade vi för oss och åkte vidare hemåt.
Vi var tillbaka i Märsta vid femtiden.
När vi packat ur bilen åkte Stefan och hämtade en pizza som vi delade på. Skönt att inte behöva börja med mat direkt.
Resten av kvällen har Stefan fixat upp den nya TV:n och jag har tvättat.
Nu är jag supertrött och sängen ropar efter mig.
Det är skönt att vara hemma igen. Det är trevligt att vara borta men underbartatt komma hem igen.
I morgon har vi inte planerat någonting. Det enda jag vet är att jag ska ta en ordentlig promenad under dagen.
Så här såg det ut längs vägen från Huskvarna. Gärdena är alldeles gröna och det ser ut som det är vår och inte slutet på december. Termometern visade ca +7. Märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback