Gränsö Slott

Stefan och Mamma hämtade upp mig på jobbet klockan 11 i fredags för att ta oss ner till Västervik och Gränsö Slott.
Vi stannade till på Stavsjö vägkrog och åt en sen lunch. Strax efter 15 var vi på plats på Gränsöslott utanför Västervik.
Inger och Sara hade redan fått sitt rum och vi fick rummet efter dem.
Det blåste storm när vi kom dit och det fortsatte hela kvällen.
Efter en kopp kaffe bytte vi om och gick till SPA-avdelningen. Vi badade bubbelpool och tog några simtag i poolen. Härligt!
På väg till SPA
Efter det blev det lite vila på rummet innan vi klädde om inför middagen.
Alla samlades i vårt rum där vi tog en lite whiskey innan vi gick upp till slottet där julbordet serverades.
Övervåningen på slottet var bokat av Skattemyndigheten och det var ett otroligt sorl. Vi hade bord på bottenvåningen men fick gå upp och hämta maten i det sorlet. Det var bäst att ta så mycket som möjligt på tallrikarna så att man slapp gå så ofta. Lång kö var det också.
Första vändan
Efter den hämtade jag lite varm mat. Jansson och någon sorts lammkorv som för övrigt smakade ull.
Efter det stod magen i fyra hörn. Proppmätt!
Men lite dessert måste man ju ta också.
Chokladpudding fast jag skulle kalla det mousse. Ostkaka och Mandarinpaj och färska bär.
Mer än hälften blev kvar. Pajen tog jag bara en liten smakbit av. Den var god men jag orkade helt enkelt inte.
Stefan. Ensam tupp i hönsgården.
Efter desserten gick vi tillbaka till hotellet. Vi satte oss i ett rum mellan våra rum. Där satt vi och pratade en stund.
Rätt snart satt vi mest och gäspade. Vi sa godnatt och gick till våra rum.
På natten hade jag halsbränna och mådde lite illa. Jag låg och funderade på hur jag ska lägga upp ätandet nästa helg när det är dags för julbord med jobbet. Kan bara konstatera att jag inte mår bra av all mat man blandar.
Förra året blev en katastrof för min mage och de vill jag inte uppleva igen.
På morgonen åt vi en härlig frukost. Vi satt länge och njöt av den.
Sen var det dags att packa ihop och checka ut.
På vägen ut ur Västervik stannade vi till i en antikaffär jag sett på ditvägen. Mamma köpte ett silverfat för 30 kr som hon ska ha ett blockljus på.
Efter det skiljdes vi åt. Sara och Inger åkte hem till Kalmar och vi mot Stockholm. Vi var hemma strax efter tre.
Lite bilder från hotellet:
Vårt rum med fin utsikt
Här satt vi och pratade efter middagen
Fin tomte i entren.
Inger skriver i gästboken.
Hit kommer vi gärna igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback