Mor och dotterhelg igen...

...fast denna gången var det senior. Alltsa jag och min mamma.
Stefan har varit i Sälen med sina arbetskamrater och deltagit i Cykelvasan.
Stefan cyklade 3-mil på 1:30:15.
Jag fick meddelande via sms
Stefan startade  kl. 14:10:18
Stefan passerade Hökberg 14:45:02 på tiden 0:35:01
Stefan passerade Eldris kl. 15:15:55 på tiden 1:05:54
Stefan i mål 15:40:16 och på tiden 1:30:15
Bra gjort! Och utan att skada sig också.
Nu är han på väg hem.
Pappa är på växelboendet så mamma och jag var ensamma båda två.
Jag hämtade henne efter jobbet i fredags. Vi plockade ner gardinerna i hennes gavelfönster innan vi åkte hem till oss.
Gardinerna ska sys om till gardinkappa då pappa ofta åker på dem med rullstolen och dom blir så smutsiga nertill.
Hemma tvättade vi gardiner och hängde ut dom att torka i solen.
På kvällen var vi bjudna till Sandra, Micke och barnen på middag.
Vi fick goda grillspett med goda tillbehör.
Barnen hade en kompis på besök men när hon åkt hem blev dom väldigt mormorkära. Båda skulle sitta bredvid mig eller helst i mitt knä. Det var mormor, mormor hela tiden. Mysigt.
Mamma sov över hos mig och på lördag morgon tog vi en lång mysig frukost innan vi satte oss i bilen och åkte på måfå mot Uppsala.
Vi stannade till i Knivsta där jag visste att det finns en loppis vid järnvägsstationen. Den var dock stängd men i samma hus fanns en liten butik med lite gamla prylar blandat med nya. I samma lokal fannsockså en garnbutik.
Vi pratade en lång stund med den jättetrevliga ägarinnan. Jag köpte raggsocksgarn och strumpstickor. Jag har inte stickat sockor på säkert 25 år. Men nu blev jag sugen på att försöka igen.
Efter knivsta åkte vi vidare mot Uppsala. Vi parkerade bilen på gatan jag brukar parkera på när jag är på kören. Vi gick ner mot Domkyrkan. Mamma hade aldrig varit där och ville gärna gå in och titta. Vi strosade runt en stund innan vi gick mot bilen igen. På Övfre Slottsgatan hittade vi ett kafé där vi åt goda varma mackor med kantareller och brieost. Stora goda mackor för 69 kr.
Därefter åkte vi ut på E4 norrut igen. Nu tog vi sikte på Fullerö handel. Gillar man prylar och inredning är det en fröjd att gå där och titta.
Vi fick med oss några små lyktor och doftpåsar hem.
Nu var det dags att vända söderut igen. Vi tog vägen om Coop och handlade ingredienser till middagen. Under matlagningen drack lite, lite whisky. Det brukar vi göra när vi träffas och lagar mat.
Middagen bestod av Kyckling med gorgonzola och valnötter. Ett glas rött till. Riktigt gott.
På kvällen tittade mamma på Sommarkväll med Richard Olsson och jag sydde om hennes gardin till en gardinkappa.
Några bilder:
Butiken i Knivsta
Det jättetrevliga innehavaren av prylbutiken.
Mamma och jag har tänt ljus i Domkyrkan. Vi brukar alltid göra det när vi kommer in i kyrkor.
Smarrig macka på kafé på Öfre Slottsgatan.
Min lilla mamma. Inte kan man tro att hon fyller 82 om två månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback