Lördag-söndag

Vi sov länge på lördagen. Jag vaknade inte förrän 09.15.
Sedan blev det en slö dag. Inte förrän vid tolvtiden klädde jag på mig och vi åkte och handlade.
Efter det blev det en snabb visit hos familjen Öhlin-Ekwall. Lite lek med Max och en fika innan det var dags för dem att åka på middag och vi återvände hem. På kvällen åt vi lite kräftor i all enkelhet bara vi två. Vi satt hela kvällen och mös i uterummet. Jag är så himla glad över vårt fina uterum.
I dag har vi haft barn och barnbarn på middag.
Även mamma var här. Jag bjöd på klassisk Kalops. Jag var lite orolig för om dom inte skulle gilla det. Men det hade jag inte behövt vara.
Sandra Å:s kommentar var att när man gör sån mat borde man göra en jättesats så att dom kunde få med matlådor hem :) Det tog jag som en fin komplimang. Vi åt fruktsallad med lite grädde till dessert.
Strax efter 19 åkte barn och barnbarn hem. Det är dagis och skola i morgon. Mamma var kvar och diskade det som inte fick plats i diskmaskinen innan Stefan skjutsade hem även henne.
Nu är helgen slut och i morgon är det arbetsdag igen. Då är alla åter från sina semestrar.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Mmmm.. det är väldigt mysigt i ert uterum!



Jajjamän - maten var mycket mycket god!

Det äter vi gärna flera gånger :)



Både Sandra och jag sa det att det är gött med hösten för då är det grytdags.. Vi pratade även om min gamla idé att ses och laga storkok framöver..



Kram kram!

Postat av: Marianne

Kul att en gammal klassiker föll er i smaken.

Ja, den idén med storkok är jag är ju jag också med på!!

2011-08-22 @ 08:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback