Jaha....

I fredags fick jag svart på vitt...
Jag får nog jobba tills jag blir 79!
Min arbetsgivare har inte någon pensionsplan för oss anställda och har alltså inte avsatt några pensionspengar så någon tjänstepension får jag inte. Klantigt nog har jag inte varit medveten om det tidigare. Dessutom var jag hemma med barnen under flera år. efter det har jag jobbat deltid förutom de senaste 14 åren. Jag är dessutom inte högavlönad direkt.
Stefan vill att jag ska gå samtidigt som honom om några år, men eftersom jag är 4 år yngre blir det ju långt innan pensionsåldern uppnåtts.
Nu får jag hoppas på mina Lottorader eller postkodslott om jag ska ha råd att gå tidigare.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håller mina tummar hårt för den där lottovinsten... Då öppnar vi väl café oxå va?!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback