Förra veckan...

...blev jag så vansinnigt arg.
Pappa har på grund av sitt handikapp tvingats använda blöjor. Blöjorna beställs av distriktssköterskan.
Den här gången beställdes fel blöjor. Mamma påpekade det och nya blöjor kom. Fel igen!
Trots att paketen inte har öppnats så är det ingen som får ta tillbaka dem. Inte blöjleverantören, inte kommunens äldreboenden eller hemtjänsten. Man kan ju tycka att den distriktssköterska som beställer blöjor ska känna till om någon annan vårdtagare som hon har ansvar för kan ha användning för den modellen och leverera dom till honom/henne i så fall. Men nej det går inte.
Det hela slutade med att en ur hemtjänstenspersonalen fick bära de oöppnade blöjpaketen till soprummet. Helt galet och vansinnigt. Hur kan det få fungera på det viset. Det är våra skattepengar som bara slängs bort. Undrar hur många som vet att det fungerar så.
Jag blev så arg att jag skrev till lokaltidningen. Vi får väl se om dom tar in min insändare.
Jag skulle vilja ha svar från någon ansvarig hur det kan få gå till så.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Herregud.. det är ju helt jäkla sjukt!

Ska bli kul att se om det kommer med i tidningen och vad du får för svar...



Kram!

Postat av: Darkangel och fröken Jokkmokk

Gud så vansinnigt!

Här tog hemtjänstpersonalen med sig kartongerna. Inga problem alls.

2011-08-18 @ 12:02:14
URL: http://aselli.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback