Så var det då lördag....

.... och jag vill stoppa tiden. Helgerna går så fort även om jag var ledig i går så känns det som om helgen rusar på.

Barnvaktandet i går gick hur bra som helst. Han är verkligen lätt att handskas med den lille godingen. Det var inga som helst problem att vi inte setts på 14 dagar.
När mamma och pappa gick vinkade han bara och pussade mamma. Sedan lekte vi en stund innan Sandra, Mathilda och Melker kom och hälsade på.
Dom stannade inte så länge eftersom Max började bli trött. Vi fikade och lekte lite och efter någon timme så åkte dom hemåt. Max och jag lekte vidare en liten stund innan jag satte på honom pyjamas och fixade välling. Vi lade oss i hans säng och hans somnade nästan direkt efter att vällingen var urdrucken.
Det var så kul att iaktta honom när han lekte. Barn som är så mycket för tidigt födda som han är kan ju få koncentrationssvårigheter mm. Men han kan sitta och pyssla med samma sak en lång, lång stund. Han satt och försökte balansera med en bil som han lastat på en annan bil och få den att stanna kvar medan han körde ner för en backe på sitt leksaksgarage. Det var så kul att se hur koncentrerad han var.
Vi byggde briojärnväg och även där pysslade han länge med att få tåget att gå på rälsen.
Han hade blivit så mycket liten kille och inte bebis på bara dom här senaste veckorna. Även om han fortfarande är väldigt liten till växten.
Strax före elva kom även Stefan. Han har varit i TYskland och tog en taxi från Arlanda direkt dit i stället för hem. Det är alltid skönt med lite sällskap när man är barnvakt.
Sandra och Nicklas kom hem efter halv ett och vid ett var vi på väg hem.

Imorse sov jag till halv tio! Stefan hade redan gått upp då och fixat frukost.
Nu har han och hjälper Sandra och Micke med att kapa plattor till deras trädgård.

I kväll blir det Tyrol och A Tribute till Elvis där Richard som var plåtis hos oss tidigare alltså ska sjunga.

Och! Jag fick tag på en hissgardin i går.
Jag hade berättat för mamma om min jakt på gardin och att jag varit i Väsby men att butiken som flyttat inte öppnat ännu. Då sa hon att dom fortfarande har öppet i Märsta då och då och säljer ut lagret. Så när jag upptäckte att jag inte hade något kaffe hemma och beslöt mig för att och handla det tog jag först en tur förbi Jysk. Men dom hade inga hissgardiner. Sedan chansade jag på att åka förbi butiken och den var öppen och dom hade två hissgardiner kvar i rätt storlek för halva priset! Jag köpte även en gardingstång, också den för halva priset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback