Vinterväglag och pizza

I fredags kom den första snön.


Det var snorhalt ute och jag höll inte på att få stopp på bilen i en svag nedförsbacke som slutar i en T-korsning. Från vänster kommer två bilar och jag väntade bara på att det skulle smälla men lyckadesfå stopp på bilen precis innan korsningen. Fy tusan vad rädd jag blev.
Som tur var kunde Nicklas ta bilen redan på förmiddagen och lägga på vinterdäck. Då hade i och för sig all snö försvunnit för denna gång.

Jag var ändå glad att det inte kom snö på torsdagen som dom sagt. Det hade inte varit roligt att ta sig till kören i Uppsala då.

På eftermiddagen hämtade jag Mathilda i skolan och Melker på dagis. Sedan gick vi hem till Sandra. Jag stannade kvar och gjorde pizza till barnen och Micke. Även jag åt en bit.
Stefan var på väg hem från Tyskland.
När Micke kom hem lämnade jag familjen och gick hem. Jag gjorde en Toscansk Tomatpaj som Stefan och jag åt när han kom hem. Resten av kvällen tittade vi på TV.


Kommentarer
Postat av: Sandra

TUR att du fick stopp på bilen och TUR att snön försvann till kvällen så att du kunde åka till Uppsala utan problem!



Puss!

Postat av: Sandra

... och tack för hjälpen med barnen!



Puss :)

2010-10-27 @ 12:38:08
URL: http://www.familjenastrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback