Söndag kväll...

...och helgen är sågott som slut. Varför går helgerna så förbenat snabbt. Det var ju alldeles nyss jag gick hem från jobbet på fredagseftermiddagen.

Dagen har bara runnit förbi mig. I förmiddags var vi hos mamma och pappa och hälsade på en stund. Jag gjorde en stor sats köttfärssås till dem. Vi fikade och pratade lite. Pappa var rätt nedstämd. Han var väl medveten om att det i morgon är dags för en ny 14-dagars vistelse på Ärlinghem. Inte roligt med nödvändigt om mamma ska orka.

Eftermiddagen har gått åt till diverse pyssel hemma. Stefan har lagt ut lite prylar till försäljning på Blocket och jag har tagit hand om tvätt.

Middag idag blev lövbiff fylld med lök, pepparrot och senap, gräddsky, potatisklyftor och sallad.


I kväll har vi tittat på en lite annorlunda film. Fin, rolig och lite sorglig.



Och i morgon är det alltså måndag och arbetsdag. Den kommande veckan har jag ingenting inplanerat på kvällarna. Inte ens kör på torsdag då det är höstlov och skolan vi brukar vara i har stängt.
Det är första veckan på mycket länge som varit helt oplanerad.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad snäll du är som hjälper till och lagar mat åt dem. Gulle dej!



Trist att morfar blir så nedstämd.. men men..



Åh.. hoppas du får en skön vecka nu då :)



Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback