Barnvakt och Bus eller godis...

I dag har jag varit barnvakt i första hand till Max men också hållit ett öga på Mathilda och Melker. Dom är ju så stora nu att dom i stort sett klarar sig själva. Barnens mammor och pappor + Stefan har hjälpts åt att röja i Sandra och Nicklas nya hus och trädgård.

Jag hade förberett mig på en kall utedag och packade ner både långkalsonger, mössa och vantar. Men det var riktigt skönt ute och kläderna blev kvar i kassen.

Vid halvfem var vi klara för idag och åkte hemåt. Stefan och jag åkte via Coop för att komplettera lite inför middagen.

Vi åt grillad kycklingfilé med sallad och Ajvar Relish creme fraiche. Gott.

I kväll har vi haft besökt av en massa läskiga varelser. Först ringde det på dörren och när vi öppnade stod tre små häxor utanför och sa Bus eller godis.... Klart dom fick godis:

Lite senare ringde det på dörren igen och där stod två läskiga figurer som vi kände igen rösterna på. Bus eller godis sa dom och ....kastade godis på oss!
Vi ville inte ha bus nu heller så vi gav tillbaka det dom kastat plus lite till.

Nu är jag trött efter en dag ute i solen. Resten av kvällen blir det TV som gäller.














Kommentarer
Postat av: Sabina

Vilken mysdag, sånt gillar vi. Å du super läskiga varelser på bilden längst ner. Tur du kände igen rösterna,)

kramkram

2010-10-31 @ 08:05:20
Postat av: Sandra

Vilka sötkorvar hela bunten :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback