Tapeter och färg, mm

I lördags var Stefan, Eva och jag hos mamma. Vi tapetserade den vägg som målaren inte fick tapetsera för sin arbetsgivare eftersom mamma köpt tapeten själv. Fånigt kan man tycka. Eva och jag hjälptes åt med tapetseringen medan Stefan började maskera och måla i hallen. Sedan hjälptes vi åt att måla.
Mamma och Eva stack till tygaffären och letade efter gardintyg. Dom kom hem med ett grönt tyg som matchade tapeten perfekt. Medan Stefan och Eva målade hallen en andra gång sydde jag gardinerna. Det blev så fint!
Vi åt middag och tittade på -Så mycket bättre- innan Stefan och jag faktiskt tog en taxi hem.


Eva pillar bort en strömbrytare innan sista våden ska upp. De gamla gardinerna passar inte riktigt in längre.


Stefan målar hallen



Färdigt! Nya gardiner som stämmer bättre till tulpanbladen på väggen.



Yes! Färdigt! Två trötta och stolta hantverkare. Lite, lite rödmosiga av vinet till middagen. Men mest trötta. Eva dessutom utan röst.


I eftermiddag har vi varit en sväng till Sandra, Nicklas och Max. Jag och Max lajjade medan Stefan hjälpte Sandra att packa lite inför flytten.
Mot kvällningen var vi och fikade hos Sandra, Micke, Mathilda och Melker. Vi bjöds på blåbärspaj och vaniljglass. Gott.

I morgon är det måndag och ny arbetsvecka.....



Kommentarer
Postat av: Sandra

Så fint det blev!

Vad duktiga ni är!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback