Söndagen.....

.......började med en lång mysig frukost då vi satt och pratade i våra morgonrockar.

Telefonen ringer och någon säger med förställd röst: Det är polisen. Var det du som körde 250 km på stora vägen igår? Ja, får man inte det sa jag. Nej vi kommer om en kvart och hämtar körkortet och bilen...adjö!
Eftersom hon ringt medan mamma pratade i telefon syntes det inte på displayen vem det var och jag var osäker på om det verkligen var Mathilda. Lite roligt var att alldeles efter flög en polishelikopter över huset.

Efter en stund ringde det på dörren och poliserna Mathilda och Melker stod utanför. Dom ville vara hos oss medan mamma handlade. När dom gått hem åkte mamma och jag ut till
Herresta Lada. En jättemysig liten prylbutik med café.

Där stötte vi ihop med Lill Sjöström en fd arbetskamrat till mamma och kompis till syster Eva. Lill som är konstnär ställde ut tavlor och vävar (säger man så?).
Vi köpte några småprylar i butiken och tog en fika. Riktigt billigt. Kaffe, hembakade småkakor, bullar och rulltårta för bara 25 kr/pers. Fikat på Ulriksdal dagen innan kostade 104 kr/pers.

Efter Herresta åkte vi till Maxi och köpte oss en varsin lergryta och sedan åkte vi hem till mamma och röjde ner allt från väggar och tak. Ställde ihop alla möbler mitt i rummet så att målaren som skulle komma på måndagen kunde komma åt att måla och tapetsera.

Sedan åkte vi hem till mig igen ställde in det vi handlat och gick sedan en promenad i fårhagen. Jätteskönt men lite kallt.

Efter en fika och lite slöande åkte vi ner till Fam. Åström som bjöd på middag, god höstgryta. Även Sandra Ö och Max kom och åt med oss.

Efter ett par timmar skjutsade jag hem mamma igen. Sedan åkte jag hem och slutförde den städning jag påbörjat på fredagen. Sedan gjorde jag korv stroganoff till matlåda. Strax efter halv tio kom sedan Stefan hem från Gotlandsresan.

Helgen var över och det var dags att lägga sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback