Berwaldhallen

Så har vi klarat av årets konsert i Berwaldhallen.
Det var en pirrig Marianne som i morse tillsammans med Sandra och Stefan satte sig i bilen för att åka in till stan.
Stefan släppte av oss vid Berwaldhallen och åkte sedan och parkerade bilen.
Efter ett snabbt toabesök (på herrtoan där det inte var lång kö) så fick vi komma in och ställa oss på scenen. Vi fick våra platser längst fram. Den här gången lyckades inte Stockholmarna knuffa undan oss som dom gjorde förra året.
Jag trodde då att det kanske bara var jag som störde mig på det men har nu hört att det var många som upplevde samma sak. Dom kom för att förstärka stämmorna men tog nästan över. Det var trist eftersom det ju faktiskt var vår konsert och dom skulle ju ha sin egen efter vår. Snällt att ställa upp och förstärka men tråkigt att dom inte kunde låta oss "glänsa" på vår konsert.
Men i år hade vi sagt att vi skulle säga ifrån om dom gjorde samma sak. Nu blev det inte riktigt så som tur var.


Jag och Ingrid som också sjunger i guldstämman.
Lite spänd och förväntansfull.


Sandra, Ingrid och Inger.


Caroline innan hon dressat om.

Därute är det fullsatt.


Här skulle jag fota Uno Svenningsson men fick mest med trummisen. Unos huvud sticker upp ovanför trummisens.
Caroline sitter ner och njuter av hans skönsång.

Salongen var fullsatt och konserten gick jättebra. Jag missade lite i Macarenadansen men vad gör väl det.
Vi sjöng 7 låtar själva, körade på två med Uno och en med Caroline. Uno sjöng en själv.
1. Across the universe
2. Sånt är livet
3. Under ytan. Här körade vi åt Uno
4. Macarena. Här dansade vi också.
5. Shoreline
6. Uno sjöng Vågorna
7. Tro på varann. Härkörade vi också.
8. I gotta feeling
9. Snälla, snälla. Caroline sjöng och vi körade
10. Viva la vida
11. In the ghetto

Det här är nog det roligaste jag gjort. Vem skulle ha trott att jag, Marianne, skulle stå på scenen i Berwaldhallen och sjunga inför publik. Jag som alltid fått höra att jag inte kan sjunga.

Efter konserten åkte Eva & Thordan hem. Nicklas åkte också hem. Sandra med familj åkte till Wasamuseet medan Stefan, jag, Anne-Mari, Eskil, Annika och Anders åkte till Djurgårdsbrunns Värdshus och åt jättegod brunch.

Eftersom vädret var så dåligt och det inte gick att sitta utomhus så fick vi vänta en stund på bord men det var det värt.

Efter brunchen tog Stefan och jag bilen hem medan dom andra åkte kommunalt.

När vi kom hem tog vi en powernap innan vi åkte ut till Sandra, Nicklas, Max och Ronja för en snabb fika.
Max lille charmskrutten är en liten farmorgris och just nu duger bara jag.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad bra vi var!

Åh vad bra det gick!

Åh vad kul det var!



Mysigt med brunchen och med besöket hos Max & co! Härligt med en liten farmorgris :)



Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback