Solig söndag...

I dag har solen verkligen strålat från en klarblå himmel men det har blåst isande kalla vindar.
Jag låg ganska länge och sedan blev det lång härlig frukost. Kom nog inte i kläderna förrän vid 12-tiden.

Jag åkte till mamma dit även syster och svåger med barnbarn skulle ha kommit. Men så blev det inte. Mamma var lite ledsen men vi fikade och åt nybakad sockerkaka i solen på hennes balkong. Mysigt! Sedan sa jag att vi kunde ta en tur till Plantaget och titta på lite blommor till balkongen. Dom har så varmt och skönt att det funkar att ställa ut lite blommor redan nu.
Det blev en avlång kruka med små penséer, två pelargoner och lite påsklijor i kruka. Vi hittade även ett bord som skulle passa på deras balkong men det var lite för lågt. Mamma ringde Thordan som lovade att fixa till det åt henne.

Efter en snabb tur in på Coop släppte jag av mamma hemma och åkte hemåt. Strax bär det av till Nicklas, Sandra, Max och Ronja för lite mys.

Jag har köpt tyg och ska sy en dyna till hennes soffa.

Påskliljor får pryda vinrankans spaljé.

Mina penséer. Pelargonerna jag köpte törs jag inte ställa ut ännu. Vi har inte så varmt i uterummet ännu.

Det är otroligt mycket snö på vår uteplats. Men i går fick jag plats med en stol och kunde sitta i hörnet en liten stund.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt med sol och mysigt med nya blommor!



Puss!

Postat av: Jenny

Litet men Mysigt!

2010-03-15 @ 22:15:21
URL: http://jennybergvall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback