Neeeej...

...semestern är slut för den här gången. En vecka går så oerhört fort. Visserligen har vi fortfarande tre dagar ledigt men jag skulle nog vilja ha semester lite till.

I morse liksom igår, gick vi upp halv åtta. Klädde oss och tog en promenad i skogen. I går morse var det en räv som korsade stigen en bit framför oss. Den fick en väldig fart när den upptäckte oss. När vi passerade platsen stod den och tittade på oss från en höjd. Det är inte ofta man ser vilda djur i vår skog.

Efter frukosten pysslade vi lite ute i trädgården. Stefan skurade av vårt tak till uterummet och jag klippte ner vildvuxna buskar och rensade bort ogräs.

Efter lunch cyklade vi iväg för att vara med på Mathildas avslutning i Friidrottsskolan.
När vi kom hade dom just avslutat en fem-kamp (tror jag det var). Sedan blev det lek, diplom, medaljutdelning och godisregn.

På hemvägen cyklade vi förbi mamma på vinst och förlust. Hon var hemma och bjöd oss på kaffe.
Stefan hjälpte henne att sätta upp det nya larmet innan vi gick.

Vi bor ju så att vi alltid har en rejäl uppförsbacke på slutet. Det spelar ingen roll från vilket håll vi kommer.
Jag kämpade mig uppför den lååååånga och sega backen utan att kliva av cykeln. Det gick inte fort när det var som brantast men jag cyklade i alla fall. Stefan som har en supelätt racercykel med tusentals växlar cyklade ifrån mig men jag var inte så långt efter ändå.

När vi kom hem tänkte jag ta ett dopp i poolen, men jag bangade. Det var för kallt.
Vi stack till Jula i Uppsala där vi inhandlade solfångare som ska värma upp poolen. Det blev även en tur in på Plantaget där vi köpte några plantor och vattenväxter. Sist slank vi in på Coop och köpte det sista till middagen.

En i mitt tycke perfekt semesterdag.






Mathilda får ta emot guldmedalj, diplom och tröja av ledarna.


En sur Melker. Han ville också ha en sån medalj som Mathilda fick.


Melker och morfar tittar när Mathilda och dom andra barnen har vattenkrig i vattengraven.


Vattenkrig. Mathilda har fyllt konen med vatten som hon ska slänga på någon av de andra.


Två rejäla solfångare ska höja tempen i poolen till 27-29 grader. Najsigt.

I kväll vattnar vi.
Det är snustorrt i jordgubbs/potatislandet.




Snart ätfärdig.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men... det är ju snart semme igen...



Puss på dej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback