Midsommarafton

Vi har firat med familjen Åström och mamma.
Tradionsenligt blev det picknic i Sätunaparken först. Sedan åkte vi hem och åt sillunch.
Mathilda och Sandra ordnade tipspromenad och 5-kamp.
Vi delades upp i lag. Jag, Mamma, Micke och Melker bildade laget Lampan lyser (Melkers förslag). Vår hejaramsa löd: Lampan lyser,
vi är bäst.
Vi är dom som kämpar mest!
Mmmmmmmmm (Micke, Mormor, Marianne, Melker)

Vårt lag vann tävlingen!

Sedan blev det grillning till middag.

Kvällen avslutades med ett spel om Sverige.
Barnen var trötta och vi var trötta efter en lång dag i solen.

När vi höll på att plocka undan skulle jag veva in markisen.
Då blev jag plötsligen attackerad av något svart som stack mig på kinden strax under ögat. Det gick så oerhört fort. Getingar brukar ju surra runt innan dom sticker om dom blir trängda.
Den här kom och gjorde ett utfall som jag försökte parera och då bara pang satt den på kinden och det gjorde jätteont.
Nu känns det svullet och gör ont. Jag känner mig sned i ansiktet.


Mathilda modellar i mina kläder och stövlar.


Kaxig midsommattjej.

En något äldre midsommarflicka.

Sandra och mormor

Mellepelle


Lag Lampan lyser. Jag, Melker, Mamma och Micke.


Där borta ser vi lag SMS (Sandra, Mathilda, Stefan) som löser fråga nr. 10




Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för en mysig dag!

Otur med sticket bara :(



Puss på dej!

Postat av: Sabina

Såg jätte mysigt ut.



Hm man kanske skulle prova det där med picnic i sätuna parken...Låter ju så mysigt.



Helt enkelt en underbar midsommar, trist med sticket bara.

Hoppas det känns bättre idag.

Kramkram

2010-06-26 @ 10:16:23
Postat av: Marianne

Sandra: Tack, tack till er med.

Sabina: Ja, det är lite mysigt picnic om inte annat så ser man en massa människor man inte sett på ett tag kanske.

Det är bra med sticket under ögat. Svullnaden har gått ner och det gör inte ont längre.



2010-06-26 @ 10:37:25
Postat av: Josefina

mysigt! 'lampan lyser' - klockrent! (ps. jag är nätvän med sandra och brukar titta in hos dig också!

2010-06-26 @ 13:05:21
URL: http://lumumma.rummet.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback