Dagens ord....

...håglöshet. I alla fall fram till eftermiddagen. Då jag fick ett problem att lösa.
Jag har väl kommit in i något slags ekorrhjul. Samma, samma samma. Månad efter månad samma rutin. När månaden är avslutad är det bara att börja om från början igen. Men, det gäller väl dom flesta arbeten och jobbar man med bokföring så händer ju inte så mycket spännande.
Dessutom sitter jag ju ensam på kontoret, blir det bara bil eller sportprat eller att alla bara sitter och läser på fikarasterna så är det inte så kul.

Efter jobbet åkte jag hem och gick på bandet i 45 min innan jag åt middag. Stefan var kvar i Uppsala för att träffa sina tjejer, Mia och Åsa,  från Hallmantiden. Dom brukar träffas för prata och äta en matbit, någon gång per år.
Själv åt jag rester (sade hon bittert :-)).

Drack kaffe i solen på baksidan och gladdes över hur fint jag bor. Jag hämtade kameran och fotograferade lite.





Jag är lyckligt lottad!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag kan hålla med både om håglösheten och om att ni har det fint hemma!



kram kram!

Postat av: Christina

Men vilka vackra bilder, vad långt det kommit hos er. Ni har väl den värsta tiden på jobbet nu antar jag, brukar vara så för dem som jobbar med bokföring. Önskar dig en bra söndagkväll, kram

2010-06-06 @ 17:30:48
URL: http://mammastina.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Vackra bilder!



Det är rutinerna som gör att jag inte vill jobba med bokföring. Jobbade på redovisningsbyrå och där blev det ännu mer rutiner samma samma och sedan hade gått ett år o så samma igen. Det är inget för mig som är en projketmänniska....men som tur är är vi alla inte stöpta i samma form.

2010-06-08 @ 07:55:44
Postat av: Marianne

Sandra: Ja, vi är ju lika du och jag...mor och dotter:-)

Christina: tack för din snälla kommentar. Ja, det har kommit jättelångt och det går nästa för fort. Snart är allt överblommat.

Mimmi: Tack! Ja, precis så är det. Det var ju när det kom in ett oväntat problem där på eftermiddagen som det kändes lite bättre. Annars är det bara samma, samma vecka efter vecka, månad efter månad....osv.

2010-06-08 @ 13:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback