Nya naglar och barn/hundvakt

I går hämtade Sandra Ö och hennes mamma Birgitta mig vid elvatiden på förmiddagen. Vi skulle till Stinsen och fixa fina naglar. Det var första gången jag och Birgitta gjorde det men Sandra är veteran vad det gäller nagelfixande.
När vi kom till Stinsen var det fullt i salongen och några satt och väntade. Vi fick tid klockan ett så vi tog en liten vända i butikerna under tiden. Jag köpte en lila tunn tröja på HM. En likadan som jag köpte när Inger var här men en storlek större. Sandra och Birgitta var hungriga och ville hinna äta innan vi gick till Queen nails igen.
Jag som hade ätit rejäl frukost för inte all för länge sedan passade på att slinka in på Hemtex och se om dom hade några fina sängöverkast. Jag blev sugen på ett med ljusbeige botten och grönt blommönster. Lite gröna kudder till skulle nog vara fint. Det fanns med mörkare beige blommor också. Men jag valde att avvakta så att Stefan fick säga sitt också. Jag hann ta en fika med dom andra innan klockan blev ett och vi tog oss till nagelsalongen.
Spännande. Jag tror att alla i personalen är Vietnameser eller något sånt. En del var riktig dåliga på svenska.
Det var en lite konstig atmosfär. Jag tyckte att alla hela tiden verkade ha koll på varandra. Dom slängde blickar över axeln med jämna mellanrum. Satt och pratade med varandra på sitt språk och om man frågade något så var det ofta någon av de andra som svarade. Jag tror att det var tre eller fyra stycken som turades om att göra mina naglar. Sandra däremot fick sina fixade av samma kille hela vägen.
Efter ca 1½ timme var naglarna färdiga. Fransk manikyr hade vi valt. Det kändes helskumt. Jag brukar oftast ha halvlånga naglar men nu var alla i samma längd och ganska breda, kantiga och vita längst ut.
Vi hann med att köpa lite smink också innan vi snabbt måste ta oss hemåt.
Jag hann nästan bara hem och vända innan vi åkte ut till familjen Öhlin/Ekwall för att vara barn och hundvakt.
Vi tog vägen via Maxi och köpte lite färdigmat att ta med dit ut.
När vi kom var Sandra och Nicklas så gott som färdiga att åka. Stefan körde dem till stationen och jag lekte med Max i hans nya fina rum.
Ronja Skruttan låg instängd och ifred i vardagsrummet och var ganska loj. Stackarn hade väl ont efter operationen dagen innan. Hon hade livmoderinflammation. Nu låg hon bara där på golvet och slumrade.
Det var inga problem att roa Max. Han är ganska behändig att ta hand om, trots att vi inte ses så där överdrivet mycket. Vid nio-tiden var han trött och jag värmde välling till hon och så lade vi oss i sängen. När han ätit färdigt vände han sig bara mot mig och tvärsomnade. Han vaknade till en gång men somnade om igen.
Max som vaknade när Nicklas ringde och talade om att dom var på väg ville inte somna om och fick vara uppe tills Mamma och Pappa kom. Vi begav oss hemåt och kom i säng runt två. I morse sov vi till strax före nio.


Mina nya naglar. Men fasiken vad dom gjorde ont i går kväll, Det spände och ömmade i ringfinger- och tumnaglar.
Om jag gör om det här igen så kanske jag ska ta naturell tipp och be att dom slipar naglarna lite mer rundat.




Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag gjorde naglar för första gången i höstas!



Du kan fila naglarna så får du den formen du vill ha! Använd vanlig sandpappersfil.

Trots jag inte är nagelveteran så har jag märkt skillnad på naglar och naglar.

Hoppas du kan få hjälp hur du skall sköta dem och hur ofta du skall få dem omskötta för det är viktigt om de börja lossna så det inte blir fukt och mögel under!

Nu efter några månader så börjar jag vänja mig vid längden och du, du kan måla dem med vanligt nagellack om du inte gilla färgen!

2010-02-02 @ 16:58:15
Postat av: Sandra

Tjusigt!



Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback