Min söndag..

..har varit riktigt lugn. En lite trög start då jag inte somnade förrän framåt halvfyra i morse.
Det var stört omöjligt att somna. 01,57 gick jag upp och satte mig i soffan och läste. Käkade apelsin och bläddrade i tidningar jag fått av Mamma.
Fortfarande klarvaken. Inte ett dugg trött var jag.
När klockan var kvart i tre tänkte jag att jag måste försöka somna. Kom väl i säng vid tre igen men jag låg nog till fram emot halvfyra innan sömnen äntligen tog mig.
Stefan fick gå upp och fixa frukosten medan jag slappade en halvtimme till.
Förmiddagen gick åt till diverse plockande innan vi tog en tur till Maxi och handlade lite.
På eftermiddagen snabbfikade vi med Sandra och barnen.
Jag har börjat plocka undan julen, men granen är fortfarande så fin och barrar nästan inte alls. Den får stå till efter trettonhelgen.
I morgon är det arbetsdag och det känns sådär. Det hade känts bra med ett par dagar ledigt till. Skönt att det blir lite mjukstart men en och en halv dag. En ledig dag och sedan ytterligare en och en halv dag innan det är helg igen.


Vår fina gran. Dricker väldigt mycket vatten.

Besökare i vårt fågelhus.

Talgoxe



En svartmes


Och en blåmes.
Det är riktigt rofyllt att sitta och titta på fåglarna som kommer och äter på vår lilla restaurang.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas du kan sova bättre i natt! Vilka fina fågelbilder. Har du tagit dem genom fönstret? Puss!

Postat av: Marianne

Ja, jag sov bättre även om jag vaknade 02,40 och trodde att vi glömt ställa klockan på väckning.Jag gick upp och hämtade min mobil och ställde in den på 6,15. Sen vaknade jag flera gånger strax före och efter 6 i morse och trodde att mobillarmet inte funkade. Knasigt. Ja, jag har tagit bilderna genom fönstret. Puss

2010-01-04 @ 09:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback