Middag med fam. Åström

I går skulle vi ha haft Max och Nicklas på middag då Sandra skulle ha tjejmiddag hemma. Men så blev Sandras morfar väldigt dålig och familjen kallades till Ds.
Sandra Å med familj skulle också komma förbi, vilket dom också gjorde. Vi åt Fläskfilé med klyftpotatis, tzatziki och sallad. Fruksallad med glass till efterrätt. Smarrigt.
Efter maten spelade vi spel. Först ville Mathilda spela Kampen mellan kvinna och man, men det blev lite märkligt när hon på ett av korten läste "Du gör honom till medlem i "10 000-metersklubben". Flytta fram tre steg. Tur att vi inte hann till kortet: Du hyr en porrfilm för att överraska honom. Flytta fram två steg. Hon är trots allt bara 8-år. Men som tur är fattade hon ju inte det där med 10 000-meter klubben. Jag ska nog ta och gå igenom frågekorten till nästa gång hon kommer och vill spela spel. Det borde jag ha gjort innan kanske.
Efter ett tag ledsnade hon och vi spelade hennes spel Cranium i stället. Det passade lite bättre och var roligare.
Sedan visade jag hur vi brukade göra när jag var lite.
Vi brukade antingen rita en liten figur högst upp på ett papper. Sedan vek vi pappret så att man bara såg en liten, liten del av det man ritat. Skickade pappret till personen till vänster, som i sin tur skickade sitt papper till en som satt till vänster osv. Sedan ritade vi vidare på det lilla som vi såg under vikningen....skickade vidare osv. tills pappret var slut. Oftast skrev vi en mening vek pappret och skrev sista ordet längst till vänster under vikningen och skickade vidare till nästa person som fortsatte meningen. Det kan bli väldigt roliga historier. Det här tyckte Mathilda var jättekul. Vi provade båda sätten. Först ritade vi och sedan skrev vi och skrattade gott när hon läste vad vi skrivit.




Här ska jag trava bokstavsklotsar på hög med armågarna. Inte lätt när man skrattar samtidigt.

Det blev en trevlig kväll med familjen.

I dag har vi varit och hjälpt mamma och pappa med lampskärmen vi köpte på väg hem från Linköping i går. Stefan monterade även den nya ringklockan. Han försökte även montera en dimmer i sovrummet. Men det funkade inte riktigt.
Passade på att handla lite åt dom också. Mamma har så svårt att handla hem större mängder själv och pappa vill inte följa med ut när det är så här kallt.

På torsdag kommer syster yster från Kalmar och det ska bli så himla kul. Jag saknar dig här Inkeri Pinkeri.

Kommentarer
Postat av: Christina

Har nu suttit och läst de långa inlägget om Stefans adoption något som slog mig är jag vet de som varit bortadopterade sedan nyfödd ålder och aldrig träffat sina föräldrar och möter dem senare så kan man se att de har samm kroppsrörelser som sina biologiska föräldrar så de tror jag kan sitta i generna på något vis.

Det måste vara en jobbig process att gå igenom och att han inte fick speciellt mycket hjälp av sin "mor". Jag kan säga att jag brukar inte läsa så långa inlägg men nu var jag bara tvungen ......

Hoppas han får reda på snart hur det verkligen ligger till, vem som är hans biologiska pappa alltså.

Ha det gott, kram

Postat av: Anonym

Tack för igår, det var trevligt som sagt!

Synd att vi inte fick träffa Nicklas & Max.. men det går väl fler tåg...



Puss!

2010-01-17 @ 20:59:02
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: Inkeri pinkeri

Hej syster yster, saknar dig också :) Ska bli jätte roligt att komma upp och dricka vin med er alla.. Ses snart. puss och kram

2010-01-17 @ 21:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback