Dagarna rullar på...

i fredags blev vi bjudna på Tacomiddag hos Sandra. Det var bara hon och barnen hemma. Micke jobbade.
Gott och trevligt var det.
I helgen tog vi det mest lugnt och pysslade här hemma. Jag har varit riktigt i rensartagen. Efter att ha tagit reda på allt hos svärmor så tror jag att jag blivit allergisk mot för mycket prylar överallt.

Stefan fortsätter sitt sökande efter rätt far. Det går trögt. Speciellt med hans halvsyskon som skulle kunna hjälpa till. Han ringer och puffar på men det händer inget.

I går var vi och hälsade på Sandra, Nicklas och Max. Vi fikade och lekte lite med Max. Det går framåt med rasande fart hos den lille herren. Jisses vilken fart han hade när han kröp. En liten buse är han också. Han retades med Ronja genom att först hålla fram ett smörgåskex mot henne för att sedan dra undan det flera gånger. Men till slut fick hon allt kexet ändå. Hon tog det så fint ur hans hand. Det är inte så lätt kanske med en massa vassa tänder i munnen.
I går när vi var där var han en riktig pappagris och ville hela tiden upp tll honom.

I dag har Nicklas opererat sin handled igen. Läkarna på Södersjukhuset har försökt reparera Danderydsläkarnas misslyckande. Hoppas att det blir bra nu.

Så medan jag skrev detta ringde telefonen. Det var Stefans halvbror Göran. Han var villig att ställa upp på ett DNA-test. Vad bra! Då kan vi kanske få svar på hur det verkligen ligger till. Eller kanske inte. Har dom samma y-linje är det ju klart. Har dom det inte återstår att hitta DNA från pappa Harry och se om det blir träff där.

Resultatet av min rensningsiver. Det var ju lite synd att jag inte tänkte på att ta kort innan också. För det blev en enorm skillnad.

Skåpet där jag förvara sybehör och tyger mm.


Presentsnören lär vi inte behöva köpa på ett par år minst.


Skåpet där barnbarnen har sina leksaker och böcker.


Byrålådan där vi har våra vantar och mössor.  En korg för vantar, en för halsdukar och en för mössor.
Vi slängde en massa prylar och det känns så bra.
Men det finns massor mer att rensa och ordna till.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Rensa det vet jag vad det är! Vi skall flytta efter 29 år i samma hus (med källare!) Visning nu på söndag! Och flytten kom lite oplanerat så det känns lite tight om tid. Och mitt iallt ihop har vi haft badrumsrenovering som var inplnerad sen tidigare. Och i förgår så pajade köksfläkten. En fågel hade hittat dit och fläkt motorn gick int4e bara att byta .....ja är det inte det ena så är det det andra. Önska oss lycka till på visning för det är nämligen två andra precis likadana radhus till helgen plus två lite mindre radhus med visning inom 500 m!!

2010-01-15 @ 08:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback