Man blir fundersam...

Vad är det som händer inom sjukvården egentligen. Varenda dag rapporteras det om slarv och misstag som begåtts.
I morse berättade dom på Radio Stockholm om en kvinna som var gravid och fick veta att hon hade cancer i njuren. Men när barnet aborterats och njuren opererats bort fanns ingen cancer! Vilket trauma!

Nu hörde jag på nyheterna om en man i norr som skadats i en skoterolycka. Han röntgades och sedan opererades han och om jag inte minns fel sattes 9 skruvar in. När man sedan kollar röntgenplåtarna mera noga så ser man att det inte finns något benbrott!!! Var i hela friden satte dom skruvarna då?

Vågar man lita på läkarna tro. Min tillit är ju lite stukad redan sedan vi ställt bättre diagnoser på pappa än läkarna gjort.

Jag är lycklig för varje dag som jag får vara frisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback